Asus N551JK-CN263H-BE - Reviews

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus N551JK-CN263H-BE Review

Havermans 2 maart 2015, 634 views

Asus N551JK-CN263H-BE

Fantastische laptop voor een degelijke prijs. Een van de beste in zijn prijssegment. Goede bouwkwaliteit aan een scherpe prijs, met de beste specs voor zijn prijs. Grootste nadeel is de batterijduur, die kan tegenvallen bij zwaardere software en gaming.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Snelheid

Minpunten

• Batterijduur
  • Touchpad

Ik heb de notebook donderdag 12 februari gekocht op de site www.centralpoint.be aan een prijs van 1130.

Uiterlijk/Bouw

De laptop is een 15.6 inch laptop, wat voor dagelijkse taken een perfect formaat is. De laptop is gemaakt van een licht plastieken case die redelijk stevig aanvoelt. De knoppen van het toetsenbord steken iets uit de case, waardoor ze een goede terugslag kennen. Het toetsenbord typt dus redelijk vlot. Mijn spatiebalk piept echter op momenten al wel, wat redelijk snel is voor een nieuwe laptop.
Het toetsenbord heeft de optie om op te lichten, net zoals het Asus logo op de achterkant van de laptop.

Het touchpad zit redelijk diep in de case en geeft ook lichtjes mee als je iets te hard drukt. Echter is het wel heel snel en handig, vooral met de Smart Gesture software die Asus er in heeft verwerkt.

De aan/uit-knop is perfect verwerkt in het toetsenbord in de vorm van een kleine knop boven het numerieke pad. Het is dus niet dat een lelijke knop heel het design verpest. Het design van de laptop is zeer strak. Hij is zeer plat en dun en voelt goed in de hand. De case is degelijk, maar voelt echter wel koud aan als je hem vast neemt nadat hij even uitstond.

De speakers zijn ook perfect verwerkt in het design en klinken echter toch super. Er is in de doos ook een klein subwoofertje meegeleverd, wat voor een rijke en diepe basklanken zorgt.

Prestaties

Voor zover ik met de laptop gewerkt heb, heb ik nog geen enkel nadeel te vinden over de prestaties. Als je beschikt over een goede processor, 16 ram werkgeheugen en een ssd-drive, moet niet al te veel een probleem zijn.

Ook is er een goede Nvidia videokaart in verwerkt, en software om gamen aangenamer te maken. Ik heb enkele games getest en de meeste zijn zeer speelbaar op high.

Software als Cinema 4D en andere zwaardere programma’s maken ook geen problemen en runnen vlot en de rendersnelheden zijn normaal tot snel.

Deze laptop kan dus een laptop zijn voor dagelijkse activiteiten, maar ook voor zwaardere software.

Het grootste nadeel aan deze laptop is de batterij, die maar een uur of 4 meegaat op beste settings.

Overal ben ik zeer tevreden over deze laptop en ik zou hem zeker aanbevelen. Het is een van de beste laptops in zijn prijsklasse en zijn specificaties zijn niet snel te vinden voor dezelfde prijs.

Heb jij ook een Asus N551JK-CN263H-BE?