Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC S730 Grijs Review

eXisTa 1 april 2009, laatste update op 1 april 2009, 625 views

HTC S730 Grijs

Pluspunten

• Mogelijkheden en functionaliteit

Minpunten

• Slechte kwaliteit behuizing
  • Trage reacties
  • Communicatie met provider valt regelmatig uit

Inleiding:
De S730 heb ik nu inmiddels meer dan 10x voorbij zien komen en een half jaar zelf gebruikt.
Het toestel lijkt in eerste opzicht prima, het is erg plastic achtig maar oogt ok.
Totdat je het meer dan 2 maanden in gebruik hebt.
Deze review is gebaseerd op de 6 maanden dat ik het zelf heb gebruikt.

Behuizing:
De behuizing vertoont na 2 maanden haarscheurtjes in de voorkant van de behuizing, uiteindelijk resulteerd dit in complete scheuren en kan je het toestel terugsturen na 4 maanden.
Dit heb ik inmiddels zelf ondervonden en bij 8 van de 10 toestellen geconstateerd.
De bouwkwaliteit is dus uitermate slecht en is gelukkig in de opvolger S740 opgelost.

Software:
De respons/reactie van het toestel is drama, waarschijnlijk is dit te wijten aan de snelheid van de processor of de effecientie van het toestel.
Oopnemen is traag en door menu bladeren vereist een hoop geduld.
Verder heeft de telefoon voldoende functionaliteit en mogelijkheden, het blijft ten slotte Windows Mobile, hierin zit weinig verschil met de voorgaande modellen (S710 en de S720).

Accuduur:
Met de correcte instellingen kun je hooguit een dag zakelijk gebruik verwachten van het toestel voordat hij leeg is.
Ik heb het hier over exchange ieder half uur synchroniseren en een uur of 2 bellen.
De accuduur wordt snel minder, na een half jaar haal je die dag niet meer.
Een vervangende accu van een ander merk vertoond een hoop verschil, dus een aanrader om snel een nieuwe accu te kopen, voordeel is dat deze niet zo heel duur zijn.

Ik bestel dit toestel inmiddels niet meer en ben overgestapt op het opvolgende model namelijk de S740 welke GPS heeft een een geweldige bouwkwaliteit kent op een snellere cpu.

Heb jij ook een HTC S730 Grijs?

Bij dit soort reviews zijn foto's altijd handig vind ik.
Voor de rest is de review heel eerlijk geschreven, maar misschien op sommige vlakken iets minder objectief, maar voor de rest wel goed.
Volgens mij zijn reviews over het algemeen globaal gezien de mening van de schrijver dus objectief is het nooit.
Reviews zijn ervaringen toch?
Ik heb deze telefoon ook gehad en ik heb hem na 2 dagen teruggebracht. Heb je al eens gekeken of er geen "geheugenlek" is. Daar had ik namelijk last van. Blijkt een groot probleem te zijn. Ik heb een de HTC Pharos. Top toestel dat.