Razer Diamondback Review

plankton123 31 maart 2009, laatste update op 31 maart 2009, 581 views

Razer Diamondback

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand.
  • Voelt degelijk.
  • Presteertfantastisch.

Minpunten

• Duur

Hier is mijn -korte- review van deze muis:

Sinds een jaar ofzo heb ik deze muis en ik ben er dan ook zeer over te spreken!
De muis is mooi groot, ik heb zelf redelijk grote handen dus dat ik wel fijn.

Ook een voordeel is dat hij zowel voor links als rechtshandigen is gemaakt.
De muis is heel precies, maar reageert mij af en toe net iets te "zweverig" , hiermee bedoel ik het gevoel dat je over je doel heenvliegt en dan iets terug moet. (kan ook aan mijn brakke motoriek liggen :P)
Verder heb ik geen problemen gehad met de drivers onder Vista 64bits ( had ook niet anders verwacht eigenlijk, heb niet eens drivers hoeven installeren ).
Het enige nadeel van deze muis is de prijs, die toen een een 50euro was als ik het me goed herrinner.

Voor de rest zou ik deze muis iedereen aanraden die een goede muis zoekt en het niet zo nauw neemt met de prijs.

Heb jij ook een Razer Diamondback?

Niet echt uitgebreid vind ikzelf. Eer hadden zeker al enkele foto's bijgekunnen alsook de specificaties van de muis zelf. Zo kan ik niets terugvinden in je review over het gewicht of de DPI.
Prijs is nu bijna gehalveerd, en meeste mensen kiezen nu eerder voor Copperhead.
'Zweverig'? DPI kun je bij Copperhead met knopje onderop wisselen, misschien bij Diamondback ook? Drivers installeren hoeft niet, maar de Razer software (bij voorkeur van de site gezien nieuwere versies) biedt vaak extra opties en profielen ;)

't Is overigens een optische en geen lasermuis. Vind de review nog niet zo slecht; voor andere reviews en pic zie link

[Reactie gewijzigd door tweaktubbie op 1 april 2009 08:32]

Er staat dat je geen drivers voor Vista hoefde te installeren? Ik heb deze muis onder XP gehad en daar kon je alleen met de Razer drivers de DPI direct met muisknoppen hoger en lager zetten. Ook kan je via de drivers de firmware van de muis upgraden.
Zit dit in de standaard Vista drivers?

Hier staan de Vistadrivers.

Ik mis ook info over de bouwkwaliteit van de muis. Dit is op zich erg goed, alleen zit er een duidelijke naad waar de onderkant en bovenkant aan elkaar zit. Daar komt gewoon snel stof en "handvuil" in.
De muisknoppen zijn bekleed met een rubber laagje. Bij mijn linkerknop heeft dat een beetje losgelaten. De muis is hier wel intensief en langdurig gebruikt met games (WoW en TFC) maar toch vind ik het een duidelijk minpunt.

Mijn computer staat 24h/7 aan, en ik vind het jammer dat er geen slaapmode zit op de fancy LED dit er voor de sier inzit. Die blijft dus langzaam aan en uit te gaan.
Inderdaad, een van de grote voordelen van de razer muis is de On-The_fly optie die alleen met de drivers te gebruiken zijn.

Hier in mijn review lees je dat (bijna dezelfde muis als jouw)
productreview: Razer Pro Solution 1.6 review door Anonnymous!
Ok, bedankt voor jullie feedback, :) dit was namelijk ook mijn eerste review!