Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Pro Solution 1.6 Review

Anonnymous! 16 augustus 2008, laatste update op 16 augustus 2008, 3.409 views

Razer Pro Solution 1.6

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Ligt goed in de hand
  • Snel en precies
  • Van goede kwaliteit
  • Niet duur

Minpunten

• De driver update met usb-poort herkening had wel wat eerder gemogen.
  • Je pink ligt soms eritant in de weg.
  • Met nieuwe zwaare games werkt On-The-Fly niet goed meer.

Hallo tweakers,

Ik heb de Razer Pro|Click ong. een jaar geleden gekocht (in die tijd voor 50 euro, wat ik een zeer goede prijs vind!), en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

specificaties
De beloofde specificaties van razer zijn:
-Infrarood engine powered by Razer Precision™
-1600 dpi, twee keer zoveel als een normale muis.
-Een frame rate over de 6400 frames per seconde (5.8 megapixels per second)
-16 bit data path
-Always-On™ Mode – De sensor gaat nooit uit.
-7 apart in te stellen buttons
-Extra groote non-slip mouse buttons
-Teflon voetjes voor een gladde ondergrond
-Gold plated USB connector

Wat krijg je?
De muis zit in een mooie vierkante doos met daar op alle specificaties aangegeven, In de doos bevind zich:
-De muis zelf.
-Twee cd's (een met windows drivers en een met linux/mac drivers)
-Handleiding (In zeer veel verschillende taalen)

Hoe ligt de muis in je hand?
De Razer Pro ziet er bijna hetzelfde uitziet als de razer krait Maar door de aangepaste en boller gemaakte bovenkant ligt de Razer Pro|Click een stuk beter in je hand.
Je hand glijd niet van de muis en de rechter/linker muisknop en ook het scrollwiel zijn goed bereikbaar.
Het enige negatieve wat ik kan zeggen over de ligging van je hand is dat je ringvinger soms eritant in de weg licht.

Er zitten vier extra knoppen op, rechts voor rechsthandigen en links voor linkshandigen, Dit betekent dus dat je maar twee van de 4 extra knoppen kan gebruiken.
Een van deze extra knoppen (Zelf in te stellen) word ook gebruikt voor de On-the-Fly functie en dat werkt erg prettig, Je moet een knop ingedrukt houden en dan het scrollwiel op en neer bewegen.

uiterlijk
De muis ziet er zeer mooi uit, een combinatie van saai grijs met zacht wit en de blauwe verlichting maakt de Razer extra mooi.
De teflon voetjes aan de onderkant doen hun werk goed, de muis glijd makkelijk en snel over mijn muispad.

Werking en Software
De muis werd direct herkent door windows en werkte ook direct, de cursor vloog letterlijk over het scherm met de minste en kleinste bewegingen.
Na de drivers te hebben geinstalleerd (zonder problemen) werkte alles prima, je kan de x en de y-as afzonderlijk instellen en de On-The-Fly werkte ook goed(Geweldig!).
Ik heb eerst xp gebruikt met de eerste drivers (geen usb-poort herkening zodat je de muis altijd in dezelfde usb poort moest aansluiten)
sinds kort gebruik ik vista met de nieuwste drivers en daar heb ik absoluut geen problemen ondervonden en met de nieuwste drivers is het usb-poort herkenning probleem opgelost.

In de praktijk
Het is geweldig om met deze muis te gamen, je schiet je tegenstander met dodelijk preciesie neer voordat hij kan reageren, de preciesie die je nodig heb ik First-person-Shooters!
In games is het werkelijkwaar geweldig dat je de On-The-Fly functie heb, dat houdt in:
je heb een gevoeligheidsgraad van 1 tot 10 en door een willekeurig ingestelde knop ingedrukt te houden en dan met het scrollwiel te draaien kan je de gevoeligheid van de muis instellen.
Zo kan je bijvoorbeeld een graad van 8,5 gebruiken in een lekkere deathmatch in UT2004 en dan snel met On-The-Fly de gevoeligheid op 3 zetten als je een sniperifle gebruikt.

Mijn conclusie
de Razor Pro|Click is een zeer goede muis die presteert zoals hij zouw moeten doen volgens de specificaties die Razor beloofd.
Van deze aankoop heb ik nog steeds geen spijt en ik gebruik de razer nog steeds met plezier.

16 augustus: een kleine toevoeging, Met nieuwe games als Crysis, UT3, Bioshock werkt de On-The-Fly-sensivity functie niet goed, Bij crysis gaat het spel op windowed en schokt het even, bij ut3 en bioshock schokt het spel ook, je kan dus niet in het heetste van de strijd je snelheid veranderen wat best jammer is.
Gelukig heb in al die tijd dat ik deze muis heb de juiste snelheid gevonden dus ik verander de stand vrij weinig, alleen met sniper rifle;)

Heb jij ook een Razer Pro Solution 1.6?

Ik heb de Razer Pro muis+pad nu al 2 jaar, en hij werkt nog steeds perfect ! :D
Super!
ik heb zelf de diamondback 3g siw lijkt aardig op jouw model en dat is ook echt een toppertje.
Alle muizen van razer zijn toppertjes ;) alle producten van razer trouwens, Razer staat gewoon voor kwaliteit ik wil ook niks anders als een razer muis.
die muis lijkt wel op de Copperhead :p

heb die zelf, heerlijke muis :)
Lol, ik heb ook een Copperhead! Beste gamemuis ooit volgens mijn eigen bescheiden mening. Vind het wel een beetje bizar dat deze ProClick wordt gereviewed als game-muis, want dat is hij in feite niet. Vergelen met de Copperhead (en zeker de Lachesis) is ie toch iets te mainstream, maar je betaalt er dan ook geen 80 voor.

Knappe review trouwens!
PS Ik krijg die nieuwe drivers niet werkend (de nieuwe met USB-swappability). Vanzodra ik ze install, herkent XP m'n muis niet meer... :'(
Ja, ik hoor het vaker dat mensen problemen hebben met drivers van razer, ik heb zelf nog nooit problemen gehad met drivers.

en dat de Pro|Click geen game muis is is niet helemaal waar:
Ten eerste, Razer is gewoon een bedrijf wat zich richt op gamers en ten tweede ik denk niet dat ze een muis met zo snel mogelijke reacties en die dergelijke high tech snufjes maaken om sneller te kunnen internetten oid. ;)
En ten derde is de Pro Click V1.6 gewoon een Diamondback met een wit hoesje en witte configuratiepanelen. Geen een gamersmuis in een net hoesje dus.
Ik vind het een fijnere muis dan de logitech series. Dit komt door de vorm van de muis. Deze ligt bij mij beter in de hand dan zo'n logitech. Dat is wel iets heel persoonlijks.
Het is idd een Diamondback (met volgens mij hier en daar nog een verbetering maar dat weet ik niet zeker).
Nog een kleine toevoeging: Hij is ook zeer stevig, helaas was hij gevallen van ong. 2 meter :'( 8)7 maar helemaal niks te zien :*)
Wow, dat ding is werkelijk prachtig O+