Specificaties 5,5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Ecoo Aurora e04 Blauw Review

Call of Duty 22 februari 2015, laatste update op 2 maart 2015, 8.339 views

Ecoo Aurora e04 Blauw

Kort: toptoestel! Ondersteuning voor alle gangbare 4G FDD-LTE bands Goede bouwkwaliteit GPS pakt ie snel op! Geluidskwaliteit bij bellen is goed Zeer lage prijs

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • GPS
  • Scherm
  • Vingerafdruklezer

Minpunten

• (Nog) Weinig accessoires
  • (Nog) geen idee van updates
  • Hotknot ipv NFC

Nu vijf dagen de Ecoo Aurora E04 in gebruik. Gekocht via coolicool.com - dezelfde eigenaar als efox-shop.com en sinds kort ook antelife.com.

[Update 02-03-2015]
Er is vanaf ongeveer 16-03-2015 een 3GB RAM variant van dit toestel beschikbaar. Dit gaat waarschijnlijk de 2GB vervangen gezien veel webshops het toestel voor hetzelfde geld aanbieden. Geen verdere wijzigingen, alleen 1GB RAM verhoging.

[01-03-2015] Na ontdekking van Helena (zie comments) even review aangepast: het is wel degelijk mogelijk om 2 Simkaarten + MicroSD ter gelijke tijd te gebruiken in het toestel :)
[23-02-2015] Nu bij www.pandawill.com voor 180 dollar ($9.50 korting). Gebruik de discountcoupon: vdpw
[02-03-2015] En bij 1949deal.com krijg je 5 dollar korting met deze coupon: 1949deal2013

Gekocht voor $189.99 in de pre-sale op 30 januari 2015. Idee dat het allemaal redelijk vlot gelopen is.
De kleur blauw valt niet zo op, lijkt mee zwart als het een beetje donker is. Zeker aan de voorkant is merendeel glas, bezels vind ik redelijk smal. Toestel is stevig, kraakt niet en voelt goed in elkaar zitten. De achterkant heeft een grip-patroontje waardoor 'ie niet zo snel uit je hand kan glijden.

Fabrikant is Ecoo waarvan sommige Tweakers vermoeden dat het een onderneming van Elephone is. Zal later thread zoeken waarin de bevinden gedaan worden. Het merk is relatief nieuw en ik kocht het toestel ook nog eens in de pre-sale dus het was een risico. #yolo maar daardoor hebben we geen idee hoe het zit met de toekomstige software-ondersteuning van dit toestel maar ik denk dat dat wel goed gaat komen, kom ik later nog op terug.

Beeldscherm
5.5 Inch beeldscherm. Full-HD: 1920*1080 Pixels
Goede kijkhoek! Als ik de mobiel bijna helemaal kantel kan ik alles op het scherm nog goed zien. Mooie kleuren ook. Vriend heeft een UMI Zero met AMOLED scherm maar ik zie persoonlijk minimaal verschil. Weet niet welke fabrikant het scherm gemaakt heeft maar denk dat Gizchina daar een deze dagen wel echter zal komen :p

Verder gebruiken ze 2.5D ARC technologie. Ik heb snel gezocht maar kan behalve een boel marketingverhaaltjes geen precieze uitleg vinden. Het heeft iets met de randen te maken. Deze lopen inderdaad mooi schuin af maar ik zie niet in wat dit voor gevolgen heeft. Iemand?
[02-03-2015] Gizchina: "What this means is the display is thinner at the edges giving a nice smooth transition from the edge of the screen to the center. This type of screen is also found on the Xiaomi Mi Note and also the IUNI U3."

Dikke plus
Dikke plus vond ik dat er een screen protector in de fabriek al op was gezet. Er zit er ook nog eentje los in de doos maar man wat ben ik blij dat er ook eentje al op was gezet. Ik kan echt nergens achterhalen of ze anti-kras technologie gebruikt hebben (Gorilla Glass 1, 2 of 3 ofzo) dus wellicht hebben ze het uit voorzorg gedaan. Anyway, ik doe altijd echt mijn best maar krijg die screen protectors er nooit op zonder bubbeltjes/stofjes.

Processor
Dit beestje krijgt zijn instructies van de nieuwe 64-bit processor MTK6752 (Mediatek). Deze vriend gaat lekker op 1.7GHz en heeft acht rekenkernen (Octa Core). Het nut van acht rekenkernen is genoeg voeding tot discussie maar bij elke multi-core app loopt Mediatek als een trein :)

De rest loop ook als een trein eigenlijk. Ik zal wat zwaardere grafische apps later testen maar vertrouw dat deze processor daarin redelijk tot goed zal scoren. Volgens de fabrikant zelf is het toestel 15%-20% sneller dan een Qualcomm 800. Maar dat zegt natuurlijk geen drol :+

In dagelijks gebruik is het toestel zeer snel en heeft nergens vertragingen of stutteringen. Ik gebruik Firefox met vijf Addons (oa HTTPS Everywhere en Adblock Plus) en merk geen verschil met de addons uit- ingeschakeld. Daarnaast heb ik enkele malen Chrome en Firefox achter elkaar websites laten openen; met blote oog geen enkel verschil.

Vingerafdruklezer
Leuke toevoeging. Ik gebruik het ook en het werkt gewoon. Van te voren had ik gedacht dat het irritant zou zijn of niet goed zou werken maar het werkt juist erg prettig. Je slide met enkele vinger die je hebt ingevoerd van boven naar beneden over de fysieke home-toets en het toestel unlocked gewoon. Je kan ook instellen dat bv je wijsvinger direct naar WhatsApp, je E-mail of een andere app gaat na unlock.

Connectiviteit
Ondersteuning:
- GSM 850/900/1800/1900MHz
- WCDMA 900/2100MHz
- FDD-LTE B1/B3/B7/B20,

Er is dus ondersteuning voor 2G & 3G & 4G LTE netwerken. Voor een China-phone vind ik dat er redelijk wat banden ondersteund worden. Ik zit bij Simyo (KPN) en mijn 4G werkt als een zonnetje.

Het toestel is Dual-SIM. Er kan 1x 4G en 1x 3G (hspda+) gebruikt worden. Een SIMkaart is dan micro en de 3G is een normale/oude simkaart. De microSD heeft een aparte slot ernaast. Dus alle drie de kaarten kunnen simultaan gebruikt worden.

RAM & ROM
2GB RAM + 16GB ROM
Het RAM geheugen had van mij wat meer kunnen zijn; er is immers een 3GB RAM trend gaande onder nieuwe China Phones maar voor deze prijs snap ik het wel. Daarnaast hou ik mijn RAM in de gaten en ik kom zelf zelden aan de 2GB. En Android schijnt goed met het geheugen en de opschoning ervan om te gaan lees ik overal.

16GB ROM is voor mij meer dan voldoende. Ik heb er ook nog een 16GB SD-kaartje ingestopt, dat is een hele berg apps en muziek :)

Camera
Aan de achterzijde zit een 16MP Camera. Dit is een echte 16MP camera zonder interpolatie. Blijkt online toch debat over. Zie update hieronder.
Aan de voorzijde kan je een selfie maken met een 8 MP Front Camera. Sensors zijn onbekend, kan ze nergens vinden. Ze hebben bijna allemaal een sensor van Sony maar wellicht is daar ook op bezuinigd. Maak ik me zelf niet zoveel zorgen om; de foto's zijn echt heel prima. Ik heb er enkele gemaakt bij zwak licht en zijn heel prima voor Facebook, etc. Buiten in daglicht zijn ze echt mooi. Selfie-camera is goed te gebruiken, ook bij wat minder licht. Ik zal zo snel mogelijk ook even wat voorbeelden maken en posten. Ik las ergens dat iemand een oranje tint in zijn video's had, getest maar ik zie niets. (Op device niet en op PC ook niet).

[Update 02-03-2015] Met een vriend gister nog wat foto's vergeleken op de PC. De foto's van de Kingzone K1 Turbo, OnePlusOne en de Ecoo E04 naast elkaar gezet. Simpel: die van de Ecoo E04 zijn het beste: duidelijk meer detail bij inzoomen en de kleuren vinden we zelf ook iets mooier. Alle drie de toestellen maken goede foto's trouwens.

[Update camera]
Er bleek online veel debat over de camera. Men vermoedt toch dat er sprake is van interpolatie en dat de camera eigenlijk een 13.2MP is. De hoeveelheid ruis neemt ook flink af op het moment dat 13MP gekozen wordt ipv van 16MP. En over de sensor: dat is zeer vermoedelijk een OV13850. Dit blijkt uit de changelog van de officiele ROM:

Version number: 1478ZF.C63D_ECOO.A1.150204.LWT_KK.FHD.WB128_FB13720.EN.MV1616
Modifications:
1. BUG # 2545 :: [camera] [post OV13850] when the camera is connected to the rear without burst tone.
6. BUG # 2539 :: [camera] [Rear OV13850] rear camera viewfinder interface into slow shoot green screen video
display screen, after freeze prompted Gallery error.
18. taken before and after the update and photo ov13850_mipi_raw ov5670_mipi_raw driven customer's final confirmation ok

De OV13850 is trouwens een heel prima dingetje :)

Audio
Belkwaliteit vind ik persoonlijk een van de belangrijkste zaken. En daar kan ik kort over zijn: luid en helder geluid.

Speaker
Aan de onderzijde van het toestel zit een dual-speaker en daar komt stevig geluid uit. Deze zit net als bij de iPhone aan de onderzijde en niet aan de achterkant. Muziek luisteren uit mobiel-speakers zal ik niemand aanraden, ook bij deze niet, maar voor speaker calls is het meer dan gemiddeld goed!

OS
Android 4.4

Blijkt dat ze bij Mediatek pas sinds kort hebben aangekondigd dat ze de broncode voor Android 5 gaan vrijgeven. Enkele grotere merken hebben als Lollipop voor hun toestellen aangekondigd en die hebben allemaal dezelfde processor. Daarnaast zijn dat ook enkele toestellen van Elephone, dus ik heb goede hoop dat dit toestel ook Android 5 krijgt.

Overig
3.5mm jack (audio) en de micro-usb zitten aan de bovenkant van het toestel. Nu vind ik dat zelf wel het prettigste maar zit toch beetje mee dat die opening dan zo kwetsbaar is voor regen/druppels..iets. Heb dustplugger erin gedaan :D Maar lijkt me geen big deal.

Hotknot is de chinese tegenhanger van NFC en is eigenlijk niet functioneel in het Westen. Nu had mijn Kingzone K1 Turbo (ook toptoestel trouwens) wel NFC en moet zeggen dat ik het nooit gebruikte persoonlijk mis ik er niets aan.

De Xiaomi MiBand werkt hier goed mee! :)

Er is op Aliexpress welgeteld 1 seller met een case. Die is dan wel weer gelijk niet duur en kwalitatief best wel goed.

Daarnaast past ie in een houder voor in de auto, werkt CoPilot er fantastisch mee en doet ie echt alles wat ie moet doen. En dat doet 'ie snel. Voor 190 dollar inc. shipping vind ik een 5.5" full-HD 4G toestel met vingerafdruk scanner, deze nieuwe processor, 2GB RAM en deze bouwkwaliteit echt een lage prijs.

Kan ik iemand met vragen nog helpen?

Heb jij ook een Ecoo Aurora e04 Blauw?

Ik heb mijn Ecoo E04 2GB binnen. Sinds de eerste dag heb ik rare crashes. De telefoon vriest opeens en de scherm geeft rare horizontalen witte lijnen aan. Na 20 seconde de power button in te houden restart het telefoon en kan ik weer aan de slag.

Hebben jullie ook deze probleem?
Precies het zelfde probleem, heel irritant. Bij Ecoo beweren raden ze aan andere firmware te installeren, maar dat de procedure die ze daarvoor aanraden werkt niet.
Iemand al een oplossing?
Ik zal altijd eerst een andere firmware proberen, zometeen werkt dat gewoon. Welke manier raden ze aan dan?
Laatste commentpagina (nu pagina 2) hier vroeg ook iemand om de juiste procedure, daar staat hoe het moet :)
Deze reactie kreeg ik van ECOO:

Please go to http://www.ecoo.hk/download.html and
download the version that is suitable for your phone.
This is a tutorial for reference

Maar dit werkt niet: "scatter file is invalid"

Waar vind ik trouwens het nummer van de huidige firmware versie op mijn ECOO?
Ja, die invaid scatter file heb ik ook een keer gehad. Dan open je die scattater file met kladblok en dan verwijder je alle tekst voor de ##### regels. Dan moet het wel werken :)

Edit: je firmware versie staat onder Instellingen->Over de Telefoon en dan staat het onder 'build-nummer'
Het kan zijn dat er een verschil zit tussen je build nummer en de datum van ROM's zoals ze zijn gepost op de www.ecoo.hk/download.html pagina. Dat komt omdat de buildnummers gekoppeld zijn aan de data van release en de data op de website zijn van wanneer ze daar neergezet zijn. Als je ze download krijg je alsnog de correcte buildnummers als file.

[Reactie gewijzigd door Call of Duty op 18 mei 2015 09:31]

Dank je! Ik heb de scatterfile aangepast. Nu wordt deze wťl gelezen door de flash tool. Maar wanneer ik op download druk, met de Aurora zonder batterij aangesloten, gebeurt er niets, ook niet na een half uur. Mogelijk wordt het toestel niet herkend. Ik heb de door ECOO aangeraden windows driver geÔnstalleerd, ( http://bbs.elephone.hk/thread-1037-1-1.html#.VVnyxfntlBd) maar vind ze bij ECOO nogal ondeskundig. Welke driver raad jij aan? Het internet staat er vol mee, ook met neppers trouwens.
Groet, Ivo
Ik laat de accu er altijd gewoon in. Volgorde is:
- Scatter file lader
- Klik op Download
- Sluit dan pas je toestel aan (terwijl ie uit staat en hou volumeknop Omhoog ingedrukt)

Deed je het al zo? Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik mijn drivers vandaan heb gehaald..
gallery: Momus <-- die beste Tweakert heeft mij ooit geholpen, misschien kan je hem een PM sturen met de vraag welke drivers hij zou aanraden :) (tenzij de procedure hierboven gewoon werkt)
Ik heb de mijne teruggestuurd naar Pandawill voor RMA. Hij is nu binnen en ze gaan hem repareren volgens Pandawill
@Relived

Zou je mij een beetje kunnen helpen asjeblieft?
Ik heb het probleem met mijn Ecoo Aurora dat alle snelkoppelingen, dus de apps die ik leuk vind en gedownload heb, allemaal verdwenen zijn als ik de tel uitzet en daarna weer aan.
Ze zijn wel te vinden onder de verzamelknop (weet niet hoe ik dat rondje met die puntjes moet noemen).
Ik heb al vanalles geprobeerd, nieuwe sd card, softe reset, harde reset, alles alleen op het telefoongeheugen, maar niets helpt.
Ik download de apps, deel de bladen in en als ik de tel uitzet is alles steeds weer weg. Word er gek van en vind het reuze jammer.
Heb al verschillende mailtjes naar Pandawill gestuurd en keurig antwoord gekregen maar niets wat het probleem op heeft gelost.
Nu hebben ze me een enorm lang adres toegestuurd waarnaar ik de telefoon op moet sturen. En er stond ook bij dat ik hem, als ik het goed heb begrepen, via de gewone post kan doen om taxposten (?!) te vermijden.
Ik ben een beetje bang om hem op te sturen, de tel werkt wel maar niet zoals het zou moeten, en kan ook niet echt wijs worden uit het hele lange adres.
Hoe heb jij het precies gedaan? Zou je mij het adres toekunnen sturen wat jij hebt gebruikt, want die van jou is al aangekomen begreep ik. Misschien heb je nog wat tips voor mij hoe ik hem het beste en het veiligste weer in China kan krijgen.
Vast heel erg bedankt!
Helena
Hoi Relived ,

Ik zag dat jij de telefoon bij Pandawill gekocht hebt.

Hoelang heeft het geduurd voordat hij bij jou binnen was?

Ik heb de 3 Gb besteld bij Pandawill namelijk.

Heb je hem al terug trouwens?

En werkt hij nu wel goed ?

Groetjes Richard

[Reactie gewijzigd door Richard35 op 11 juni 2015 17:04]

Zie je prive bericht Richard!
Nee, die problemen heb ik nog niet 1x gehad. Heb eigenlijk helemaal geen problemen met mijn toestel, ben er echt super blij mee.
Heb je dit meerdere malen gehad al?

En welke firmware staat er nu op? De laatste is 11_02 geloof ik. Kan je dat even checken?

Mocht deze al de laatste zijn is flashen ook niet bruikbaar denk ik. Dan zou ik toch een RMA aanvragen :|
Hier even mijn antwoord mbt het plaatsen van de duo simkaarten Ťn tegelijk een simkaart, hoewel ik nu nog geen antwoord heb om mŪjn probleem.
Ik doe eigenlijk nooit iets op fora dus weet ik zogauw ook niet hoe ik de foto die ik heb gemaakt en waar je het heel duidelijk op kunt zien, hier moet uploaden.
Dus zal ik het uitleggen. Om te beginnen; lees en bekijk even goed de plaats waar de kaartjes moeten komen. Je ziet duidelijk 3 tekeningetjes staan met de nrs 1, 2 en 3.
Er is plaats voor 1 normaal formaat simkaart die dwars onderin geplaatst moet worden, daaroverheen komt links de tweede, maar nu micro simkaart en direct ernaast de micro sd card.
Succes ermee, en oja, alles werkt prima, behalve dat de telefoon mijn sdkaart niet herkent, ondanks dat die op precies dezelfde plaats zit als bij jullie.
En je weet zeker dat je de Ecoo E04 Aurora hebt? Zoals je ziet op mijn foto zijn er geen nummertjes 1, 2 en 3 te zien. Daarnaast zijn beide simslots micro-sim.. Ben ik nu gek of wat? :+

Toch ook nog maar even dit voor jou, hoewel ik wel denk dat je de rest wat ik heb geschreven en ook de foto intussen hebt gezien.
Is het gelukt? Moet echt hoor. Je hebt er gewoon overheen gekeken denk ik.
Ziet jouw telefoon jouw sd kaart wel?
Dag Helena,

Ja, ik had het niet eens gezien dat daarover nog een simkaart-slot zat. Nogmaals bedankt.

Mijn SD-kaart werkt heel prima. Ik heb een 16GB versie erin zitten van SanDisk. Jij hebt er eentje van Samsung zie ik. Heb je een andere MicroSD-kaartje kunnen proberen? Werkt die wel? Werkt de Samsung SD wel in een andere mobiel? Zo kan je natuurlijk even kijken of niet de slot dan wel de SD-kaart defect is.

32GB kaartje heb je? Zie ik dat goed op de foto? Dat zou ondersteund moeten worden.
Zie het toestel bij Instellingen-> Opslag wel twee verschillende vormen van opslag? Telefoon + SD-kaart?

Dat zijn allemaal dingen die nog wel even relevant kunnen zijn.

Verder: formateer de SD-kaart eens. Dat schijnt vaak problemen op te lossen. Lees hier voor uitleg: http://nl.wikihow.com/Een-SD-kaart-formatteren
Hoi again,

Bedankt voor je adviezen hoor. Heb ik inderdaad allemaal al gedaan en gegoogled.
Ik ga de kaart nog een keer formateren volgens jouw filmpje maar dan in mijn laptop. Heb er niet veel hoop op dat dit allemaal verbeteringen zijn. Het kaartje is nl splinternieuw. Het heeft hiervoor wel even in mijn sony camera gezeten. Ik heb intussen al een nieuwe besteld en wil de nieuwe dan in mijn telefoon doen en de oude weer in de camera.
Ben heel benieuwd.
Bedankt in elk geval en veel succes met jouw telefoon. Fijn dat de sd kaart bij jouw wel werkt.
Dit probleem heb ik inderdaad elke 24u weleens 2x. Ik draai nu toevallig ook _02_11. Ik zal even een RMA gaan aanvragen! Thanks voor jullie input ;-)
Ja zou ik zeker niet, dat is geen goed nieuws. Kan je het probleem nabootsen? Webwinkels willen graag een soort bewijs.
Welke webwinkel was het trouwens?
Ik heb hem besteld bij Pandawill. Helaas kan ik de probleem niet nabootsen uit een of andere handeling. Het gebeurd "random" en heb het nu op video en doorgestuurd naar Pandawill. Ik wacht nu op reactie! :)
Top. Ik hoop voor je op een goede afloop! Laat je het ons weten?
Die bedoek ik idd ja! Op de site van Pandawill stond namelijk in de specificaties dat het toestel geen notificatieled heeft maar ik heb de foto's eens goed bekeken en dacht een een led ontdekt te hebben maar jij bevestigt dit nu dus ik ben happy :) Trouwens, ff voor de duidelijkheid, als ik dus beide simkaartslots ga gebruiken gaat dit ten koste van de micro sdkaart? Vond ze al verdacht dicht bij elkaar zitten namelijk. Werkt die vingerafdrukscanner trouwens goed?

[Reactie gewijzigd door CoolB op 28 februari 2015 09:53]

Ja dat klopt, twee SIM-kaarten in gebruik = geen MicroSD slot. Dit was bij de UMI Zero ook het geval en ik zie het bij meer toestellen opduiken. Misschien een kostenbesparing maar ik denk meer een ruimtebesparing.

De vingerprintscanner is even wennen in het begin maar werkt zeer goed. Het is in het begin even voor jezelf uitzoeken hoe je altijd het toestel vasthoudt en dus hoe je vingertop op de scanner komt te liggen. Je kan elke vinger van je beide handen inscannen en naast een normale schermontgrendeling ook kiezen voor het direct opstarten van Whatsapp, Gmail of een andere app.
Cool! Ik kijk er echt naar uit om dit toestel in ontvangst te mogen nemen. Het is eigenlijk alles wat ik in een toestel zoek terwijl ik tot nu toe compromieŽn moest maken bij de keuze van een toestel. Dual sim is sowieso een vereiste voor mij maar tot nu toe geen volwaardig toestel kunnen vinden voor een uiterst vriendelijke prijs... Dit is het eerste toestel dat al mijn eisen voldoet! (vooral dat notificatieledje doet het hem :P )
Hoi Call of Duty,

Nog even een vraagje. Heeft dit toestel een meldingsledje? Of moet hij zonder stellen zoals alle Mediatek chipset toestellen die ik tot nu toe heb gehad. Vind dat eigenlijk best een gemis.
He CoolB,

Ik kwam bij de UMi Zero voor het eerst een toestel tegen zonder notificatie-LED (die bedoel je toch?) maar al mijn andere Mediatek telefoons hadden er eentje. Ook deze Ecoo gelukkig :)
Ik ben sinds 3 dagen ook in het bezit van bovengenoemde Ecoo Aurora. Vind het, tot nu toe, een geweldig toestel maar heb problemen met mijn sd kaart.
kan iemand mij helpen.
overigens is het volgens wat ik hier zie, de bedoeling dat de 2 simkaarten onder
elkaar ( eerst de ene en dan de andere er bovenop, let op de instructies) daarnaast gaat (in het rechter slot) de sd kaart.
Werkt allemaal prima alleen ziet de telefoon de sd kaart niet. Heb nu al alles geprobeerd maar lukt niet. Alles is goed ingesteld (denk ik).
Help!!!!

Helena76
De ene SIM-kaart bovenop de andere? :? Waar heb je dat gelezen? Dat wil ik graag zien.

Ik heb hier een foto voor je gemaakt: http://imagizer.imageshack.us/v2/816x612q90/909/LCErFX.jpg

Op de foto zie je links mijn SIM-kaart en rechts de Micro-SD kaart. In het rechter slotje waar mijn zwarte SD-kaart zit kan eventueel ook een tweede SIM-kaart geplaatst worden maar deze komt dan in plaats van de SD-kaart.
Het is dus niet mogelijk om en 2 SIM-kaarten en 1 SD-kaart in je toestel te hebben.

Kan je een foto uploaden van jouw opstelling?
Telefoon ziet er prachtig uit!
Ik ben even benieuwd hoelang jullie hadden moeten wachten voor deze telefoon. Is die al snel leverbaar uit China en bij welke site(s)?

Of die nog gelden weet ik niet maar die hebben ze iig.
Bij Geekbuy is de 3GB aan het einde van de maand beschikbaar. Maar die datum is al 2x uitgesteld.
Ik heb het toestel gisteren in ontvangst mogen nemen :) Nog niet in gebruik genomen maar al wel ff mee gespeeld Ziet er goed uit! Snel! En fingerprint werkt ook goed! In het echt ziet de blauwe er echt gaaf uit! Vant weekend maar ff installeren en dan komt er nog wel een uitgebreid review ;-)
Ah gefeliciteerd man!

Ik ben afgelopen tijd druk bezig geweest met Custom ROM's. En dat was geen succes O-) FlymeOS draait prachtig, maar helaas alleen op 2G. Nu krijg ik em niet meer terug naar stock. Dus tenzij je zeer goed bent met Flash Tool etc, zou ik daar nog ff mee wachten ;)

Ik kijk uit naar je review. Wil een video maken, misschien leuk om dan alle bevindingen van andere mensen ook mee te nemen en eventueel te testen.
Ja, ik las al zoiets... Minder man! Ik hoop dat je het snel weet op te lossen Ikzelf ben niet zo van het flashen. Als iets werkt heb altijd zoiets van... Why fix-it when it ain't broken :P ;) Ff een vraagje... Als ik de telefoon unroot, blijf ik dan toekomstige updates naar Lollipop houden?
Dat is een hele veilige insteek. Helaas ben ik te nerd om het niet te doen en te weinig om het goed te kunnen :+

Het rooten was echt te simpel. Ik gebruikte Kingo Root, was done in 5 tellen. Je kan hem hiermee ook weer unrooten mocht je ergens bang voor zijn. Voor de Lollipop zal je toch moeten rooten, deze komt niet via een intern update systeem ben ik bang.
Leuk toestel wat ik ook overweeg. Alleen die 4g download snelheden in nl zijn niet best daarvoor hoef je geen 4g phone te nemen… :(
@helena. Problemen met niet herkennen sd-kaart had ik ook op mijn thl-w100. Kaart als hd en niet als superfloppy formatteren lost dit op. Misschien eentopic voor deze ecoo openen?
Ik zal dit weekend een topic voor de Ecoo E04 openen. Ik krijg veel PM's over dit device.

Over de 4G snelheden is het raadsel denk ik opgelost: mijn provider Simyo is de boosdoener. Er zijn meer snelheden binnengekomen en sommige mensen halen prima rond de 110 / 130 Mbps op het 4G netwerk met de Ecoo.
1 2 3 ... 7