Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Trackball M570 Review

Raypie 19 februari 2015, 377 views

Logitech Wireless Trackball M570

Prettige muis voor iedereen die niet de hele tijd met zijn arm over tafel wil vegen.

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand
  • Indicatie batterij
  • Opberg vakje voor de transmitter
  • Werkt lang op één batterij

Minpunten

• Robustheid/duurzaamheid
  • Batterij nodig
  • Tikje prijzig
  • Geen universele transmitter

Ik ben met trackballs gaan werken na klachten met mijn schouder. Helaas was de trackball die ik jaren gebruikte niet meer leverbaar. Dus toen maar deze genomen. Ligt lekker in de hand, en werkt prima, na het wennen aan de duimbesturing.
Het is wel even wennen als je een 'normale' muis gewend bent. Of een trackball die je niet met je duim
bedient.

Transmitter is lekker klein: steekt nauwelijks uit (ca. 0,8 cm) dus kan je bv zonder problemen in je laptop laten zitten. Kans dat je die per ongeluk afbreekt is niet zo groot.
Gaat een normale AA batterij in. Die lang meegaat. Indicator geeft aan of er nog genoeg spanning is.

Begon na een krap 2 jaar problemen te ontwikkelen, met dagelijks gebruik, met de linkermuisknop (die je het meest gebruikt). Dubbele klik worden geregistreerd terwijl er niet dubbel geklikt is. Of geen klik waargenomen terwijl je klikt. Je hoort wel nog steeds het mechaniek als je hem indrukt.

Recentelijk wilde ineens de USB transmitter niet meer herkend worden. Had voor deze prijs minder snel problemen verwacht.

Daarom eindoordeel op voldoende.. anders een uitstekend gescoord.

Heb jij ook een Logitech Wireless Trackball M570?

Ik heb precies hetzelfde probleem met de linkermuisknop! Bij mij begon dit probleem na 1,5 jaar. Uit frustratie maar eens op Windows ingesteld dat de linker- en de rechtermuisknop verwisseld moest worden. Voor rechtermuis-klik-acties heb ik de rechter-ALT toets van mijn toetsenbord gebruikt. Uiteindelijk toch maar weer over gegaan naar een reguliere muis.

Mijn schouderprobleem heb ik overigens opgelost door minder te gamen ;)
Ik kan aanraden om contact op te nemen met de klantenservice van Logitech. Die zijn zeer coulant naar mijn ervaring. De linkermuisknop is inderdaad een vaker voorkomend probleem.

Helaas voorlopig nog steeds geen opvolger :|