Specificaties 11,6" (1366x768), Win 8, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus VivoTab TF810C -1B052W Grijs Review

AliXoft 14 februari 2015, 125 views

Asus VivoTab TF810C -1B052W Grijs

Prima apparaatje voor zij die erg mobiel zijn en vaak (even kort, even snel) een laptop moeten gebruiken.

Pluspunten

• Superzuinig
  • Helder scherm
  • Erg licht als laptop
  • Prima touchpad

Minpunten

• CPU is simpelweg te traag
  • Kleine en trage interne HDD
  • Relatief groot en zwaar als tablet

Een absolute kei in mobiliteit. Het kleine wonderlijke Asusje gaat inclusief keyboard dock minimaal 12 uur mee. Afhankelijk van het gebruik (bijv. simpele programma's als Word, zonder wifi) heeft zeker 15u aan uithoudingsvermogen.

De trage harde schijf (eMMC) is relatief klein en zit dus snel vol. Maar is in principe goed genoeg voor de laptop bij normaal gebruik. Wat echter een bottleneck is, is de processor. Wanneer er meerdere grote applicaties (en zelfs browsers vereisen tegenwoordig behoorlijk wat rekenkracht) dan merk je dat de laptop er moeite mee heeft. Puur surfen en het gebruik van Office applicaties is prima te doen. Open je daarnaast Photoshop of NetBeans, en je laptop sputtert tegen. Zo is het bijvoorbeeld in staat om 720p films vloeiend af te spelen, en soms ook 1080p films als zijnde een lokaal bestandje (mkv, avi o.i.d.), maar heeft het moeite met 720p of 1080p streaming filmpjes via bijv. YouTube.

Mijn laptop heb ik qua geheugen uitgebreid met een microSD card, Omdat dit netjes weggewerkt zit in de behuizing, merk je niet dat het kaartje er in zit. USB en audio werken prima. Minder vind ik de locatie van de microHDMI slot (rechtsboven in het scherm) waardoor er bij het gebruik van bijvoorbeeld een extra scherm een irritant kabeltje aan je scherm hangt. Dit had beter in het toetsenbord verwerkt kunnen worden.

Aan touch is niets op te merken. Ook is de Wacom functionaliteit (en dus het pennetje) erg fijn. Ik heb er niet professioneel mee gewerkt,maar ik kan begrijpen dat pro's er anders naar kijken.

Prima apparaatje voor zij die erg mobiel zijn en vaak (even kort, even snel) een laptopje willen gebruiken.

Heb jij ook een Asus VivoTab TF810C -1B052W Grijs?