Logitech Harmony Ultimate Review

wackidth 14 februari 2015, 335 views

Logitech Harmony Ultimate

Deze afstandsbediening belooft al jouw huidige te vervangen. Ruim maar vast een la uit voor de oude.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Mooi design
  • Makkelijk in te stellen
  • Uitbreidbaar voor home Automation

Minpunten

• Software soms wat traag
  • Irritante "pop ups" in Myharmony software

Configuratie Score: 5
Werd gek van alle afstandsbedieningen, en aangezien ik graag tv kijk met receiver had ik dus elke avond drie apparaten aan en uit te zetten.

De prijs is relatief hoog voor een afstandbediening maar het is echt de moeite waard.

In de doos zitten twee adapters een laadstation, hub en twee ir blasters. Ik heb een bluray speler in de kast zitten dus ik ga 1 Blaster gebruiken.

Na alles een plekje te hebben gegeven ben ik gaan kijken welke apparaten ik er mee wil gaan bedienen. En dat zijn er inmiddels al negen geworden. Hiervan heb ik de typenummer en merken opgeschreven.

De MyHarmony software gedownload en alle apparaten ingevoerd Hij kende ze allemaal.
Daarna ben ik wat activiteiten gaan aanmaken. Dit alles verloopt heel logisch en bij elk stap word gevraagd wat je met welk apparaat je wil gaan doen. In 1 woord Geweldig.

Alleen kan de snelheid van de software wel een verbetering doorgevoerd krijgen, maar dit komt omdat alles op een server wordt opgeslagen.
Aangezien ik ook wat spullen op Klik aan en Klik uit heb lopen hier heb ik de "JB Media Lightmanager" gekocht hiermee kun je de klik aan klik uit producten aansturen met de Harmony.

Dus heb nu een activiteit. Film kijken: TV AAN, Receiver AAN, Chromebox Openelec AAN, Gordijnen sluiten en ledkoof AAN op Rood.

Ook heb ik een Macro aangemaakt voor de TV gids op de Horizon en ook voor de DVR functie. Dit is niet opgenomen in de database. Omdat de de originele ab van de Horizon op RF werkt. En de Horizon werkt alleen met IR, Veel mensen denken ook dat hij daarom ook RF apparaten lan aansturen maar dat gaat dus niet. Alleen de communicatie tussen hub en a.b. zijn RF daarna is alles IR.

De ontvangst is trouwens geweldig ondanks dat de Hub boven op de kast staat en de receiver IN de kast pakt hij alles signalen nog goed.

Het leuke is dat in de USA de Harminy al uit te breiden zijn met een set welke Home automation producten kan aansturen. Denk aan de Nest thermostaat en licht aansturingen, rolluiken etc etc.

Ook hebben ze daar de Smart keyboard welke je dus kan gebruiken om alles wat een keyboard nodig kan hebben, kunt aan sturen via de Harmony. Zodra deze uitkomt is hij van mij.

Met deze afstandsbediening zijn de mogelijkheden legio. Hoewel er wel een redelijke leercurve is om het maximale uit het product te halen. Maar dit is ook een sport om alles te fine-tunen.
Het komt vaak neer op logisch nadenken en de stappen door te voeren in de Harmony.

Al met al een super tevreden eigenaar van een product wat het leven een stuk makkelijker maakt.

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?