Apple iPod Classic 120GB Zwart Review

Len 29 maart 2009, 1.101 views

Apple iPod Classic 120GB Zwart

Pluspunten

• Prijs per mp3.
  • Bouwkwaliteit (solide!).

Minpunten

• Krassen op de achterkant.
  • Weinig bas weergave.

Geluidskwaliteit Score: 4
Algemene beoordeling

Ik geef het een "zeer goed" omdat het voor mij een ideaale mp3 speler is. In de volgende review zal ik het proberen te onderbouwen.

Featureset

Tja, het js een mp3 speler en kan ook nog video's afspelen en foto's laten zien. Dat is meer dan ik gebruik. Deze review gaat dus meer over het mp3 afspelen dan het multimedia deel van de iPod.

Beeldkwaliteit

Check, is goed, het is helder en duidelijk. De coverflow is een beauty voor het oog, alleen practisch is het niet met veel albums. De lijst wordt gewoon te lang dan.

Geluidskwaliteit

Die is goed, ik mis wat bas alleen. Maar ik heb gelezen dat het vooral door de meegeleverde oordopjes zijn. Ik heb helaas geen andere kunnen gebruiken.

Bouwkwaliteit en afwerking

Het is als een baksteen. Voelt erg solide aan, dat komt mede door de materialen die ervoor gebruikt zijn. De achterkant is van spiegelend metaal wat al krast als je eraan denkt. Vingerafdrukken zie je er ook meteen op. De voorkant is ook metaal (geanodiseerd aluminium) maar is veel minder kras gevoelig. Je ziet gewoon geen naad tussen deze 2 delen, erg netjes gemaakt. Hierdoor is het vervangen van de accu een echt tweaker klusje geworden.
Het plastic scherm is helaas weer behoorlijk krasgevoelig, ik heb er ook meteen een screenprotector opgeplakt.

Ergonomie

De iPod ligt lekker in de hand, alleen soms heb je toch problemen om op het juiste menu item te komen staan. Dan is het clickwheel net iets te gevoelig. Ik dacht dat het gewenning zou zijn, maar ik heb het na 3 maanden nog steeds.

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid

Er is veel om de iPod heen te krijgen, dus accessoires genoeg. Maar als het om de iPod zelf gaat dan is er niet veel mee uit te breiden. Er zit een HD in van 120 Gb, en die is niet zonder je garantie te verspillen om te wisselen. Een slot voor een geheugenkaart zit er niet in, het is echt een harddisk mp3 speler.

Mobiliteit en accuduur

De iPod is best groot, maar past nog wel in een broekzak of borstzakje.
De accu is goed in orde, die gaat met een uur of 4 per dag luisteren een week mee.

220 euro heb ik ervoor betaald. Ik zocht een mp3 speler met zoveel mogelijk opslagruimte per euro. Dit was toch de iPod. Voor mij dus elke euro waard. Ik kan ook heel mijn mp3 verzameling kwijt erop, hoef dus geen keuze te maken wat ik wil gaan luisteren. Al mijn mp3's altijd bij de hand.

Heb jij ook een Apple iPod Classic 120GB Zwart?

waarom heb je geen ipod touch genomen als ik vragen mag ?
3Sterren van mij :)
Ik denk vanwege de opslagruimte, Ipod touch heeft maar max 32Gb waar je dan veel voor betaald!
Deze heeft 120GB!
jep, de prijs per GB, ik wilde gewoon een mp3 speler waar al mijn muziek op zou passen. En deze was het goedkoopst.