Sony Cyber-shot DSC-H50 Zwart Review

iglo 29 maart 2009, laatste update op 25 juni 2012, 1.077 views

Sony Cyber-shot DSC-H50 Zwart

Pluspunten

• kantelbaar scherm. Snelheid. Zoombereik

Minpunten

• ietwat lomp toestel al is het geen toestel voor in je binnenzak.

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 4
Na een tijdje de Olympus Mju 410 te hebben gebruikt was ik toe aan iets anders. Een toestel met meer mogelijkheden, meer zoom en ook een snellere sluitertijd. Na wat speuren op diverse fora en reviewsites bleef de keuze beperkt tot de Panasonic FZ18 en deze DSC H50 van Sony. Ik heb gekozen voor de Sony oa door het grote kantelbare scherm. Dit is vooral handig bij het nemen van foto's vlak bij de grond en boven je hoofd. De Sony is qua snelheid de meerdere tov de Panasonic wat voor mij een voorwaarde was. Op moment van kopen was de Sony de snelste camera van dit type en prijsstelling. Verder vond ik de Sony beter in de hand liggen. Dit is natuurlijk persoonlijk.

De Sony heb ik nu ruim een half jaar in bezit en bevalt prima. Er zitten diverse standaard programma's op maar voor de liefhebber kun je ook een heleboel instellingen handmatig wijzigen. Zijn er dan helemaal geen tekortkomingen aan het toestel? Tot nu toe niet veel misschien het feit dat er speciale Sony geheugenkaarten in moeten. Koop een kaart van 2GB en je kunt een heleboel knippen. Ik betrap mijzelf erop dat ik foto's gewoon op het kaartje laat zitten na het ovezetten op een pc.

Persoonlijk vind ik de fotokwaliteit soms wat tegenvallen. Regelmatig komt het voor dat foto's niet scherp zijn. Waarschijnlijk ligt dit ook aan de fotograaf/onderwerp want als je bv op Flickr.com zoekt op foto's van deze camera zie je dat het toestel tot een heleboel mooie dingen in staat is.
Wat mij 100% meevalt is het binnenshuis fotograferen met de flits. Deze is formidabel, ook op afstand. De flits is trouwens ook weer handmatig in te stellen.

De onderstaande foto's zijn oa genomen in het Noorder Dierenpark te Emmen en in/om het huis.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-H50 Zwart?

Zou je wat voorbeeld foto's kunnen plaatsten? Van een mislukte foto? of van het apparaat zelf..

En wat is snel voor die camera? Hoeveel sneller is het dan?

Specificaties:

Sony DSCH50:
Shutter Speed: Auto(1/4 - 1/4,000)
Program Auto(1"" - 1/4,000)
Shutter Priority(30"" - 1/4,000)
Aperture Priority(8"" - 1/2,000)
Manual(30"" - 1/4,000)

Panasonic FZ18:
Shutter Speed Program AE: 1-1/2000 sec.
Aperture Priority AE / Shutter Priority AE: 8-1/2000 sec.
Manual: 60-1/2000 sec.
Starry Sky Mode: 15, 30, 60 sec.

Foto's volgen nog. Tweakers heeft een limiet qua formaat wat je kunt plaatsen. Ik moet de foto's nog verkleinen. Hier is wel een link naar http://www.flickr.com/search/?q=dsc+h50

groet Huub
Heb sinds vandaag ook dit toestel en stond er van te kijken hoeveel instellingen er op zitten
te veel om op te noemen zoveel
wat echt kicke is is een remote die dr bij zit nu kan ik via mn statief echt super foto's maken die onbewogen zijn (handig met extreem lange sluitertijden)

tot op heden een geweldig toestel _/-\o_
Hi,

Ik heb deze camera uit een erfenis gekregen. Weet iemand wat het grootste MS Pro kaartje is wat hier in past ? Kan dat niet uitvinden en de handleiding is niet aanwezig (online manual zegt er niets zinnigs over).
Zou even mailen met Olympus, is de kortste klap