Huawei Ascend G750 Zwart Review

koenjongbloed 10 februari 2015, 420 views

Huawei Ascend G750 Zwart

Goede telefoon helemaal voor zijn prijs. Heeft geen 4g maargoed wat wil je voor deze prijs. Super snel, doet bijna alles en accuduur is buitengewoon een echte aanrader.

Pluspunten

• Goedkoop tenopzichte van andere phablets
  • IPS scherm
  • 8 core
  • Ziet er netjes uit, degelijk
  • Aan/uit en volumen aan 1 kant
  • Accu doet het super goed
  • Dual sim werkt goed

Minpunten

• Achterkant cover laat makkelijk los
  • Frontcamera niet super goed maar kan ermee door
  • Geen full hd scherm, niet super scherp
  • Kleuren verzadiging is laag, doffe kleuren
  • Geen 4g
  • Weinig keuze voor hoesjes
  • 8 gb opslag

Eerste indruk:
Het was een flinke stap van mijn s3 maar ik merkte bij het opklikken van het achterkantje dat dit best moeizaam ging. Hey duurde even de eerste keer voordat mijn simkaarten herkent waren maar daar heb ik nu geen last meer van. Mooie afwerking maar niet echt iets unieks of speciaals, maar wat wil je voor deze prijs.

Scherm:
Het is een groot helder ips scherm. Het jammere wel is dat de pixeldichtheid niet super hoog is aangezien het scherm Hd ready is en niet full hd. De kleuren zijn opzich prima maar als ik ze vergelijk met andere (samsung) telefoons is de kleuren verzadiging een stuk lager. Kleuren zijn wel minder mooi, minder sterk maar wel wat natuurgetrouwer. Het is maar watje zelf fijn vind.

Snelheid:
Deze telefoon heeft natuurlijk niet een top of the line processor erin zitten, maar de 8cores ipv 4 in de meeste gevallen maakt het redelijk goed. Grotendeels van de games draait hij zonder moeite en de 2gb ram is ook voldoende voor de meeste applicaties.

Bouwkwaliteit :
Persoonlijk vind ik, op het achterkantje na die vrij slecht vast blijft zitten en soms gewoon op bepaalde plekken los komt, de bouw voor deze prijs super goed. De touch knoppen aan de onderkant zijn super fijn en hier kan dus geen vuil in gaan zitten. De volume knoppen zijn ook aan de rechter kant geplaatst wanlt makelijker te bedienen is aangezien het toch een flinke telefoon is. Wat wel even wennen is dat de aan uit knop onder de volume knoppen zit, waadoor je toch vaak de verkeerde knop indrukt.

Gebruiksgemak:
Ik vind het een super fijne telefoon. De skin van huawei is wel even wennen aangezienje geen app storage mapje hebt, alles staat op je home screens. De meegeleverde apps van huawei werken super. Ze houden je telefoon snel, schakelen accu slurpende apps automatisch uit en geven aan als er rommel op je telefoon zit of eventuele schadelijke software.

Conclusie :
Op de paar gebreken na vind ik dit, voor dit bedrag, een super telefoon, maar een hoesje is toch echt aan de raden.

Heb jij ook een Huawei Ascend G750 Zwart?

hoe is je gps voor navigatie ?
De GPS is 'oke' hij heeft vaak moeite met mijn locatie krijgen en tijdens het rijden is hij soms je positie kwijt