Samsung 850 EVO 250GB Review

Akino 8 februari 2015, laatste update op 8 februari 2015, 1.634 views

Samsung 850 EVO 250GB

Samsung's laaste EVO serie

Pluspunten

• Solid state
  • Magician software

Minpunten

• geen

Mijn eerste SSD.
Deze Samsung 850 EVO gebruik ik in combinatie met een MSI Z97 Gaming 5 moederbord.
Opstarten windows 7 gaat erg snel.
Als windows start, krijg je de 4 ballen, die als je een normale HDD hebt ,zich tot de bekende winodws logo vormen.
Met deze SSD krijgt je ne even de ballen te zien,daarna 1 tel een zwart scherm en hoppa je zit op de desktop en kan dan ook gelijk aan de slag.

De meegeleverde (of te downloaden) Samsung magician software, kun je precies zien hoeveel data er in totaal als eens is weggeschreven op de SSD.
Ook is het makkelijk te zien of alles goed staat, ACHI aan, goede type sata poort in gebruik (voor SATA 6 om maximale uit de SSD te halen)
Ook makkelijk te zien welke firmware er op de SSD staat en of er een firmwareupdate beschikbaar is.
Tevens zijn er zo ook nog wat tweak mogelijkheden via dit softwaretooltje.
Er zit er een benchmark mogelijkheid in ,maar ik vind het resultaat wat dar uit komt nogal erg positief overkomen.

Voor mijn gebruik is de SSD meer dan prima,erg vlotjes,vooral het booten is erg prettig.zeker gezien ik nogal weinig geduld heb.

Heb jij ook een Samsung 850 EVO 250GB?

Meer advertenties

Ik neem aan dat minpunten: een

"Geen" moet zijn?
Inderdaad miicker,een moest geen zijn,bedankt om me even daarop te wijzen en is nu aangepast

[Reactie gewijzigd door Akino op 8 februari 2015 15:03]

Ja het zijn erg fijne SSD's niet te duur en lekker vlot.
Een SSD is gewoon de beste manier om een PC sneller aan te laten voelen, en sneller te laten werken.