Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Asus VG248QE Zwart Review

GingerLionXx 5 februari 2015, laatste update op 5 februari 2015, 2.962 views

Asus VG248QE Zwart

De Asus VG248QE is de Gamemonitor. Met de geweldige refresh rate en de snelle response tijd. Is dit een must have voor de Gamers. Jammer dat hij wat aan de hoge prijs is. Maar voor de rest een geweldige monitor!

Pluspunten

• 144 Hz en 1ms response
  • Goede kleuren voor geen IPS
  • Look
  • Goed interface
  • Geweldig voor Gamen
  • Audio in en uit
  • Robuust

Minpunten

• Speakers
  • Inkijkhoek
  • 3D overbodig

De Asus VG248QE

De looks van de monitor zijn met zijn rode accenten mooi. De speakers die standaard zijn ingebouwd zijn zacht gezegd slecht Ook de 3D feature voegt voor mij niks toe vooral omdat je eerst een bril moet kopen van zo rond de 100 euro.

Wat ook handig is dat deze monitor vrijwel elke richting kan draaien of kantelen dat is handig. Ook een groot pluspunt is dat het beide een in- en uitgang voor audio heeft dat is heel makkelijk als je bijvoorbeeld als je van een xbox geluid wil aftappen en zo makkelijk op je speakers wilt gooien.

Mijn grootse minpunt van deze monitor is de slechte inkijkhoek maar daar wordt vol op goedgemaakt door de refreshrate en de responsetime.

Heb jij ook een Asus VG248QE Zwart?

Mijn persoonlijkste irritatie met dit scherm, zodra je hem uit de doos haalt en het bescherm plastic eraf haalt. Kreeg zware statische schok. En Voelde gewoon mijn haar prikkelen.

En kritiek op de ingebouwde speakers is een beetje Non issue als je het mij vraagt.
Als je er zoveel geld spendeerd aan het scherm als dit heb je op zijn minst ook al een goeie stel speakers, en of een goeie headset/koptelefoon.
Ik had geen elektrische schok gekregen maar wel heel raar misschien was jij gewoon net wat te positief imgesteld :P ik ben met je over de speakers eens maar als je ze erin stopt doen dan goede of anders helemaal niks
Dat is ook weer zo, hadden ze ook wer op onderdelen kunnen sparen en mogelijk goedkoper kunnen uitbrengen.
Precies het is al duur genoeg
geen ips is een keuze die je weet als je m koopt...niet echt ee argument. Speakers weet je bv. pas als je test.

Klinkt wel goed iig, wel wat aan de prijs voor mij

Klinkt wel goed iig, wel wat aan de prijs voor mij
Ik vond de speakers echt heel slecht vergeleken met andere alsnog goedkope boxjes dus daarom een minpunt

Ik ben het met je eens dat ips niet echt een argument is ik zat te twijfelen of ik het moest doen moet nog beetje weten hoe je moet review en want dat was mijn eerste review
Beter iets dan niets, sowieso :).
Er is door acer(niet mn favo merk) recent een 144hz ips paneel aangekondigd, 2560*1440 :) mja, iets andere prijsklasse weer :D
Ja idd
Die is dan zeker rond de duizend euro
Deze monitor sinds kort in mijn bezit. Erg fijn dingetje moet ik zeggen. Heb de kleuren een beetje aangepast zoals hier wordt beschreven:

Als je dan weer terukomt op werk en naar je 1680x1050 @59 hz op 22 inch zit te kijken wordt je wel weer een beetje verdrietig...
Kun jij mij vertellen of de DVI kabel die erbij wordt geleverd direct werkt als 144Hz of dient de kabel vervangen te worden met een DB / DVI-D kabel? Werkt eventueel HDMI ook op 144Hz?
Je krijgt een dual link dvi die kan 144 hrtz aan een gewone hdmi kan geen 144 hrtz aan maar ik weet niet of hdmi 2.0 144 hrtz aan kan dit geld voor 1080p
Bedankt voor je reactie. Scheelt weer in de aankoop.
Ja idd maar er zit geen hdmi bij
Is deze monitor nog altijd up to date met de monitoren gelijkaardig in prijs die recent uitgekomen zijn met dezelfde specs?
Er zijn gigantisch veel opties als ik al de huidige top 10 gaming monitor lijstjes afga. Maar deze monitor lijkt zijn geld waard te zijn mits je zelf een calibratie doet van het kleurenschema.
Voor recente lezers:
Deze monitor wordt nog steeds door velen gezien als één van de beste in zijn segment. Zeker voor deze prijs.

Daarnaast is deze geschikt voor lightboost, wat naar mijn mening al een reden tot kopen is.
Werkt de 144hz refresh rate ook met AMD gpu's?
Jazeker, zolang je maar dvi dual link gebruikt of displayport.