Specificaties 23,6" @ 1920x1080 (PLS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung T24D390EW Zwart Review

german8 5 februari 2015, 817 views

Samsung T24D390EW Zwart

Betaalbare en mooie slaapkamer TV met goede specs.

Pluspunten

• specifiacties
  • design
  • prijs

Minpunten

• degelijkheid
  • smaakgevoelig design

Ik was opzoek naar een slaapkamer TV van 24'of groter. (heeft dezelfde 'schermhoogte' als een 19' 4:3 TV)
Ik had reeds een 19' - 4:3 LG monitor met TV tuner hangen maar deze had het begeven.
Ik wilde graag een Full HD, Full Led IPS paneel.
Dus via tweakers Pricewatch een lijstje gemaakt van 24' tv's en monitoren.

Monitoren;
Samsung T24D390EW (170) / LG 24MT45D (166) / Philips 241TE5LB (190)
TV's
Philips 24PHH4109 / LG 24MT55D (beiden rond de EUR 200)

Het ging uiteindelijk tussen de Samsung T24D390EW en LG 24MT45D vanwege de scherpe prijs en omdat ze beiden een IPS paneel hebben. De LG vond ik iets minder mooi en mn vorige LG was niet erg duurzaam. Dus moest het de Samsung worden.
Ik had geen haast en toen de Mediamarkt BTW actie kwam heb ik de Samsung besteld (139 euro incl verzenden!).

Ondertussen ook deze eenvoudige review gevonden over de Samsung; http://convictech.blogspo...t24d390ew-tv-monitor.html
Bij de review heeft iemand de 'perfecte instellingen' geplaatste en deze heb ik overgenomen (zie ook onderaan deze review).

De TV hangt met een VESA mount, aan de muur bijna tegen het plafond, de voet heb ik niet in gebruik. De TV voel opzich stevig aan maar ook weer niet super degelijk.
Het design is strak en dat het randje groenig en transparant is zie je in mijn situatie niet.
(als everyday use monitor op een bureau zou ik het wellicht niet gekozen hebben)

De specs zijn erg goed. diep contrast, natuurlijke kleuren (verzadigen kan ook maar dat is niet mijn ding) en de kijkhoeken zijn ook bizar goed vergeleken met de vorige TV.
Er kan via USB media worden gespeeld, dit heb ik nog niet geprobeerd.

Met snelle bewegingen heeft de TV geen moeite.
Er zit ook nog een speciale 'voetbal stand' op.
Dan gaat de helderheid omhoog en zorgt de TV voor de aller snelste reactietijden?
Ik gebruik het niet.

Ik heb de digitale zenders van UPC ge´nstalleerd en een beetje gezapt.
Dat zag er goed uit en zappen gaat behoorlijk vlot (ik had nog sneller gehoopt).
Tevens een Chromecast erin en even Netflix geprobeerd, dit zag er ook heel mooi uit.

De komende tijd hoop ik hem wat meer te gaan gebruiken en zal ik m'n bevindingen bijwerken.

after i calibrate Samsung T24D390EW TV Monitor with hcfr +spyder 4 pro result is very good:
Picture mode standard

mpeg noise of
Hdmi black level Normal
film mode of
clear motion of

Heb jij ook een Samsung T24D390EW Zwart?