Nest Protect Batterij Review

Jones_NLNewbie 3 februari 2015, 1.199 views

Nest Protect Batterij

De Nest Protect is een mooi apparaat, maar het kan bijzonder lastig of zelfs onmogelijk zijn om hem op je draadloze netwerk aan te sluiten, wat tot grote frustratie kan leiden (trust me!)

Pluspunten

• Mooi Design
  • Handige LED indicaties
  • Duidelijk gesproken Nederlandse stem

Minpunten

• Koppelen aan Wi-Fi kan frustrerend zijn
  • Geen duidelijke instructies te vinden om met je thuisnetwerk te verbinden

Kwaliteit Score: 3
Het is zo jammer dat mijn ervaring met dit product ontzettend tegenvalt.

Op zichzelf is de Protect een prima product en hij werkt ook prima zonder draadloos netwerk, maar dat is niet de reden dat iemand dit product koopt, want dat doet een rook/CO melder van de bouwmarkt ook voor een fractie van de 110 euro die ik voor de Protect heb betaald.

Als je de Protect gekocht hebt en problemen ondervindt met het koppelen aan je Wi-Fi ga je natuurlijk pas zoeken op internet naar het probleem en de eventuele oplossingen. Dan blijkt dat er genoeg mensen zijn met hetzelfde probleem. Er staat zelfs op de site van NEST een lijst met de routers/modems die niet of lastig compatibel zijn met de Protect.

Dikke tip als je interesse hebt in Nest Protect: kijk eerst even of jouw router er tussen staat.

Zowel mijn Cisco router als Apple airport express stonden niet op de lijst, maar het heeft mij al meerdere avonden frustratie opgeleverd om dit ding te koppelen en tot op heden zonder resultaat.
Op advies van de NEST helpdesk zit ik instellingen in mijn netwerk aan te passen waarvan ik geen idee heb wat de uitwerking is op mijn andere draadloze apparatuur en het werkt nog steeds niet!

Hopelijk komt er snel een oplossing voor de "gemiddelde" consument om met dit product uit de voeten te kunnen.

Heb jij ook een Nest Protect Batterij?

Even wat tegengas geven dan maar. Met mijn Asus AC68U nul komma nul problemen gehad. Ding aangezet, via je telefoon (hele duidelijk instructie) op het tijdelijke wifi access point (van de Nest dus) aangelogd, daar door het menuutje heen gelopen, instellen en klaar. Vervolgens de tweede Nest (ik heb er destijds 3 gekocht, voor elke verdieping 1) aangezet, zelfde verhaal alleen nog veel simpeler, hij ziet namelijk de eerste Nest, haalt diens instellingen op en klaar. Voor de derde hetzelfde verhaal.

Al met al ben ik 30-45 minuten bezig geweest voor 3 van die rook/co2 melders en dan was het meeste werk nog de boel op te hangen (ben nogal klein en dan zijn plafond van 2.60m altijd een uitdaging ;)).

(je moet natuurlijk wel de Nest app installeren voordat je begint, zie ook https://s3.amazonaws.com/...0V)%20User's%20Guide.pdf)

[Reactie gewijzigd door iDog op 3 februari 2015 23:23]

Ik heb de Nest geprobeerd te koppelen aan mijn netwerk, dat lukte niet, Ik heb dat wel 100 x gedaan met allerhande apparaten, maar de nest lukte niet.
Maar ik heb een 2e netwerk in huis, daar kan ik hem wel mee koppelen.

De netwerken zijn identiek qua instellingen, maar met een verschillend SSID en frequentie.

Met de Linksys lukte het niet,
Met de Netgear wel.

geen idee waarom, alle apparaten in huis kan ik aan beide koppelen, alleen de Nest niet.

[Reactie gewijzigd door keesie113 op 5 februari 2015 23:07]

Ik heb de Nest Protect gisteren aangesloten op mijn Linksys EA6300 zonder probleem.
Enige wat ik niet meteen doorhad was dat ik verbinding moest toestaan op mijn telefoon en verbinding moest maken met de wifi van de Nest Protect.
Toen ik dit eenmaal doorhad ging het vreselijk snel.

edit: type nummer Linksys

[Reactie gewijzigd door Evilpluis op 6 maart 2015 13:32]

Nou hier hetzelfde probleem met de Nest V.3
Zie de hele buurt in de WiFi lijst behalve de mijne , alle tips en trics geprobeerd , contact gehad met Nest , nog een keer Netwerk instellingen moeten verander op mijn verder goedwerkende netwerk, maar helaas nog zonder resultaat , nu even geen idee meer wat nog te doen , wellicht 2e netwerk aanleggen ?