AMD A8-7600 Boxed Review

Birdyvogel 26 januari 2015, laatste update op 26 januari 2015, 2.292 views

AMD A8-7600 Boxed

Gekocht voor een zelf bouw pc. Prestaties waren niet indrukwekkend totdat ik de drivers een update gaf en moederbord-BIOS instellingen heb aangepast aan de mogelijkheden van de processor en de (1866Ghz)DRAM. Nu: Ontzettend snel, uitstekende prestaties, goede fps casual gaming. erg tevreden over de A8-7600 processor zeker gezien lage prijs

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • goede snelheid na updates drivers/instellingen bios
  • uitstekend voor basis zelfbouw pc/ casual gamen
  • blijft verbazingwekkend koel

Minpunten

• geen

Ik heb een zelf bouw pc in elkaar geschroefd met een AMD A8-7600. Ik heb BBG nov 2014/jan 2015 als voorbeeld genomen met een paar variaties. De prestaties van de A8-7600 waren niet indrukwekkend tot dat ik de drivers een update gaf (zie site AMD) en de moederbord BIOS instellingen heb aangepast aan de mogelijkheden van de processor en de (1866Ghz)DRAM. 1866 Ghz heeft deze processor wel nodig, liefst natuurlijk meer :) Normaal gesproken staan de bios namelijk op de laagst mogelijke instellingen ook voor de RAM. Zonde natuulijk om die snelheid niet te gebruiken. Het aanpassen van de instellingen in de bios maakte een enorm verschil ! Nu: ontzettend snel, uitstekende prestaties, ook goede fps (tot ongeveer 55 fps) in games zoals WOW (medium visuals settings) en bijv Flightgear 3.2. Erg tevreden over de A8-7600 processor :) zeker voor de prijs waarvoor hij nu in de winkel ligt, ongeveer evenveel als de A8-6600K.

De processor blijft door de nieuwe structuur goed koel. De fan hoeft bijna niet extra in actie te komen zelfs bij 90% belasting van de processor.

GPU: indrukwekkend voor een geintegreerde gpu en deze prijs. Daar blijft AMD voorlopig erg goed in vergelijking met Intel

Samenvatting: uitstekende keuze voor budget/basis zelf build desktop.

(review aangepast 26 jan 2015: spelfouten eruit gehaald en kleine toevoegingen voor duidelijkheid)

Heb jij ook een AMD A8-7600 Boxed?

Reviews door de redactie

Ik heb volgend systeem als upgrade gebouwd, gebaseerd op BBG maart 2015
AMD A8-7600 Boxed
MSI A78M-E45
G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL
be quiet! Pure Power L7 300W
Crucial MX100 256GB
Alles werkt out of the box, alleen de XMP aangepast naar 2133Mhz

Kan iemand die dit systeem ook heeft de beste bios settings eens posten aub.
mijn vorige build is 10 jaar geleden dus ik ben niet meer op de hoogte van al die nieuwe bios setings en zou niet graag iets verkeerd doen. 8)7
Ook zou ik graag de settings kennen om de CPU op 45 Watt te zetten als het kan op dit MB.
Thanks

[Reactie gewijzigd door tinamar op 30 april 2015 17:39]

je kan CPU op 45 Watt of wat je wil zetten met AMD CCC
Je beschrijft de framerate FPS, maar voor welke game? Roller Coaster Tycoon 2? Of Battlefield 4?

Overall aardige (beknopte) review. Dank!
Hoi Royeboi. 50 fps haal ik voor relatief eenvoudige games zoals world of warcraft (met medium visuele instellingen) en flightgear 3.2
ik denk dat je voor grafisch zwaardere games toch minstens een AMD A10 chip nodig hebt of intel met aparte videokaart. Voor een basis systeem/ casual gaming dat ik heb gebouwd is de A8-7600 meer dan oke :)

[Reactie gewijzigd door Birdyvogel op 26 januari 2015 18:58]

De A10 series zijn maar 10 tot 15 procent sneller als de A8 qua gaming maar je betaald wel al gauw 50% extra. Dat beetje extra voor zo veel bijbetalen zorgt dat de A10 geen goede prijs / prestatie verhouding heeft.
Hoi Birdyman,

Zou je kunnen nakijken wat het exacte vermogen is wat de A8-7600 uit de muur trekt? Als dit niet al te veel is wil ik dit in een Antec 110 ISK proppen.
MSI A78M-E45. Ik heb de best buy guide basis systeem nov 2014/jan 2015 als voorbeeld genomen met de volgende anpassingen: ipv A8-6600K heb ik de A8-7600 genomen en ipv 4GB 1866 DRAM heb ik er 8Gb in gezet en ipv 240 GB een 128 GB Crucial SSD omdat ik nog een 160 Gb HDD had liggen. Ik kwam op 350 euro totaal uit :)

[Reactie gewijzigd door Birdyvogel op 26 januari 2015 19:25]

Stock koeler of een aftermarket koeler?
Zou je een paar temperaturen voor me kunnen meten met stock koeler?
Hallo Gameguy12,
ik gebruik de stock cooler.
bij langere tijd idle: 42 C
meteen na casual gamen: 57 C
beide gemeten in de MSI moederbord bios (dus na opnieuw opstarten)
dat leek me de meest betrouwbare weergave van de temp want ik gebruik Linux mint en daar zijn nog geen goede programmatjes voor om voor de A8-7600 de temp te meten tijdens gebruik. is daar te nieuw voor.

btw, de prijs is nu gestegen van 89 euro die ik ervoor betaald heb naar 97 euro zie ik. dan nog zou ik hem meteen kopen maar er is nu wel een prijsverschil van ongeveer een tientje met de oudere A8-6600K.

[Reactie gewijzigd door Birdyvogel op 1 maart 2015 20:52]

Oké, ik ben toch voor de athlon 860k gegaan met een aftermarket koeler. En met een r9 270x
Toch bedankt.
graag gedaan en succes :)
welke video kaart heb je erbij genomen? want de Athlon 860K heeft geen geintegreerde GPU.

[Reactie gewijzigd door Birdyvogel op 1 maart 2015 20:57]

Ja, dankje. Ik ga gamen maar de 860k bleek even snel te zij. Als de a10 7850k.