WD TV HD Media Player Review

drachir2 26 maart 2009, laatste update op 27 maart 2009, 1.461 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Super prijs (veel voor weinig)
  • Mooie interface (PS3 achtig)
  • Stil (fanloos)
  • Mooie beeldkwaliteit

Minpunten

• Aparte DTS decoder nodig om DTS geluid weer te geven. (film met DTS geluid word zonder decoder dus niet weergegeven) misschien na een firmware update te fixen?

Geluidskwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste review, maar aangezien ik zo over de WDTV te spreken was dacht ik laat ik mijn ervaringen maar eens delen.

Ik heb de WDTV nu 2 weken in bezit en ben er zeer tevreden mee. Heb hiervoor een popcorn gehad maar die was te groot en paste niet goed in de tv kast. Ook vond ik de popcorn in gebruik tegenvallen, maar dit is heel persoonlijk. Ik gebruikte de netwerkfunctie met wifi maar daar liepen de 720p films niet soepel mee. Vandaar dat ik die weer heb verkocht en er deze WDTV voor in de plaatst heb aangeschaft.

Feature set
Toen ik de verpakking opende toen zag ik een mooi zwart kastje (super klein!) welke beplakt was met een mooi doorzichtig bescherm folie.

Na alles eruit te halen en op zijn plek te zetten (1 minuut later) firmware gedownload en geupdate.

Vervolgens wat test filmpjes gespeeld (bestaande uit een paar mkv's en wmv van zowel 720p als 1080p. 1 woord GEWELDIG, ik vond hem soepeler spelen dan mijn Popcorn A100 die ik hiervoor had.

Beeldkwaliteit
Zoals ik al noemde vind ik de kwaliteit op mijn JVC 32p80 echt fantastisch weergegeven. De 100hz werpt hier wel zijn vruchten af. Zelfs ls je in een 1080p mkv file een water filmpje afspeelt, dan verloopt alles erg soepel en vloeiend. Ik heb nog bijna geen stotteringen of haperingen kunnen vaststellen.

De kwaliteit van foto's heb ik nog niet getest misschien dat ik dat in de loop der weerk nog wel even doe dan zal ik dit stukje even update.

Geluidskwaliteit
Omdat ik op mijn versterker de optische uitgang al in gebruik heb voor mijn digitale tv heb ik de aux ingang gebruikt (2 x tulp) hiermee word het geluid doorgegeven aan mijn Panasonic PTX50. Zelfs dan vind ik het geluid nog echt warm en vol klinken. Je zou niet zeggen dat het een soort van 2.0 stereo is. Want als ik dan bijv. Quantum of Solace afspeel in de begin scene dan is het net alsof je mee rijd. ;)

Gebruiksgemak
Nou hier kan ik erg kort over zijn, ik haalde hem uit de verpakking, sloot hem aan en spelen maar.

Ook tijdens het gebruik vind ik de indeling van het menu erg gebruikersvriendelijk. Ik heb zelf een WD passport van 250 gb. Hierop sleep ik dan de films vanaf mijn laptop. Kwestie van inpluggen en video's selecteren en alle video's (uit verschillende mappen) worden weergegeven. Dit kan je door de media library ook weer uitzetten maar ik vond dit wel makkelijk.

Zo kan je bij het downloaden gewoon mappen maken met series en film etc. En tijdens het afspelen selecteerd hij alle film die erop zijn. Ook kan je dit bekijken per folder. Maar dit moet je zelf maar bekijken als je er eentje koopt. :D

Alle soort usb sticks en HD's kunnen worden aangekoppeld. En of ze FAT32 of NTFS geformat zijn, ze doen het allebei.

Design
Mijn LCD tv is ook piano zwart gelakt, dit kastje ook dus dit past mooi bij elkaar.

Het kastje is trouwens zo klein dat je hem zelfs achter een boek kan verstoppen als je hem niet mooi vind.
Wat ik trouwens ook erg prettig vind is de fanloze behuizing. Het enige geluid wat je hoort als je een film op pauze zet is het lichte gedraai van de passport hd, het kastje zelf hoor je niet.

De afwerking vind ik ook erg goed en degelijk.

Ik heb er 97,- betaald. Dit vind ik voor zo'n allround media speler een mooie prijs. Er zit weliswaar geen HD in of een netwerkaansluiting. Maar die optie hoefde ik ook niet aangezien ik een externe HD gebruik om de data over te zetten. Er zitten ook 2 x USB aansluitingen op waardoor je 2 x een passport kan aansluiten. Of hier later dmv een firmware update nog een wireless usb dongle op aan te sluiten is moet ik nog maar even afwachten.

Al met al een alles speler voor weinig (wat mij als echte nederlander dan wel weer aansprak) ;)

Foto's volgen nog...

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

Heb hem zelf nu ook een paar weken, na heel wat onderzoek te hebben gedaan. Zelfde Sigma chipset als populaire producten als popcornhour, alleen inderdaad zonder netwerk faciliteiten en DTS decoder. Ik denk niet dat ze DTS decoder in een firmware versie gaan oplossen, omdat dit volgens mij te maken heeft met licenties (daarom is dit apparaat zo goedkoop). Ik zit zelf te denken om een versterker/reciever aan te schaffen waar DTS codering inzit. Heb nu toch al een hele hoop apparatuur, die ik op zo'n nieuwe versterker/reciever kan laten lopen. Ik zit te wachten op de Onkyo 507, met 4 maal hdmi inputs en helemaal op blue ray afspelen voorbereid. Komt elk moment op de markt.

[Reactie gewijzigd door malderhout op 27 maart 2009 14:31]

Helemaal mee eens :)

Heb hem zelf ook en ben zeer tevreden ..
Ik heb hem zelf ook, super apparaat. Wel een paar kleine aandachtspuntjes nodig die wellicht in een volgende firmware-update meegenomen kunnen worden:
-je kan het apparaat wel uitzetten, tocht blijft het stroom gebruiken
simpel op te lossen door een verlengsnoer met aan/uit schakelaar
-ondertitels van dvd's gaan niet altijd goed. Soms worden deze niet herkend.

Voor de rest: super beeld, super geluid en een super prijs.