Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP Turbo Station TS-212P Review

Djoetma 13 januari 2015, 135 views

QNAP Turbo Station TS-212P

Ik zocht een NAS, die simpel was en niet te duur, zodat ik mijn persoonlijke documenten en foto's kon backuppen, plus mijn muziekcollectie. IBood kwam enkele weken geleden met een aanbieding die een goede bang for buck leek te geven met deze QNAP. Ik ben toen tot aanschaf overgegaan.

Pluspunten

• Hij 'werkt gewoon'. Simpel, makkelijk
  • Geen verplicht gebruik van andere software dan die je nu gebruikt
  • Connectiviteit met mobiel

Minpunten

• Meegeleverde handleiding was voor bepaalde mensen toch handig geweest

Bouwkwaliteit en afwerking

Het geheel doet stevig aan. Het is geen superstevig apparaat, maar het voldoet en ziet er best mooi uit.

Inbouwmogelijkhedenn

Je kan twee schijven inbouwen. Dit lijkt me voor deze prijsklasse meer dan voldoende. Verder zijn er twee USB 3.0 aansluitingen aan de achterkant waarmee je dus losse schijven eraan kan hangen. Niets mis mee.

Vormgeving software

De software komt overzichtelijk over en ik kan alles wat ik nodig heb vinden met een beetje zoeken en klikken.

Installatiegemak

Het installeren is feitelijk niets anders dan het plaatsen van de schijven, het ding aanzetten en vervolgens langs het IP het ding benaderen. Vervolgens krijg je een snelstart die die wat vertelt over de algemene functies. Daarna heb je het home screen waar je gewoon wat moet spelen. Per 'app' is er een uitleg over wat alles is. Iedereen met genoeg PC-ervaring dat een NAS interessant gevonden wordt, komt hier waarschijnlijk wel uit.

Ik heb zelf de iBood-prijs betaald van 100 Euro. Maar ook voor 140 euro vind ik dat je hier geen slechte oplossing mee hebt als je alleen lichte gegevens wil backuppen en toegang tot je gegevens wil hebben.

Deze QNAP TS-212P vervuld 100 procent van de eisen die ik had. Zeker als eerste stap in de wereld van NAS-apparaten kun je je lastig een buil vallen aan dit apparaat.

Heb jij ook een QNAP Turbo Station TS-212P?