Specificaties 8,9" (2048x1536), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

HTC Nexus 9 Wifi 32GB Zwart Review

giancarlo_f 11 januari 2015, laatste update op 11 januari 2015, 1.018 views

HTC Nexus 9 Wifi 32GB Zwart

Klasse tablet, prijzig maar zijn geld absoluut waard. Na het vernemen van de productie problemen omtrent de afwerking gewacht met de aanschaf.... wachten was het waard : een perfect exemplaar !

Pluspunten

• hoge kwaliteit met prima afwerking
  • snel en vloeiend
  • beeldformaat 4:3 is zeer prettig
  • prima geluid

Minpunten

• accuduur valt nog tegen
  • langere oplaadtijd
  • geen SD-card slot

Na vernomen te hebben, kort na de introductie, van de wisselende bouwkwaliteit gewacht met het bestellen van de Nexus 9 aangezien sommige retailers er een matig retourbeleid op nahouden. Vanwege de matige bouwkwaliteit was de Nexus 9 lange tijd niet verkrijgbaar in de Google Play. Rond de kerst kwam daar verandering in. Op 27 december besteld via Google Play en op 30 december geleverd gekregen vanuit locatie Ierland. Resultaat : een perfecte Nexus 9 zonder backlight-bleeding, zonder 'zwevende' achterkant of slechte knoppen.... Nee integendeel, een perfect exemplaar met zelfs uitstekende knoppen die 'klikken' bij gebruik. Wachten was dus de moeite waard.

Na het opstarten direct een update naar 5.0.1 , daarna via een keuze menu (!) mijn oude apps kunnen herinstalleren. Geweldig om zelf te kunnen bepalen welke apps gerestored kunnen worden.

Tablet is bloed snel.... Antutu ruim boven de 57.000 !

De tablet heeft momenteel last van de Lollipop Memory Bug; bij het gebruik van bv. de chrome browser wordt het gealloceerde geheugen niet vrijgegeven wat leidt tot fors batterij verbruik en een warme tablet. Zolang de bug niet opgelost is gebruik ik momenteel de Dolphin Browers (met Flash ondersteuning!).... heerlijk.

Batterij verbruik valt nog tegen; maar goed..... een snelle Ferrari rijdt ook niet 1 op 15 denk ik maar zo. Laden van de tablet duurt vrij lang; op XDA is er al een alternatieve kernel beschikbaar welke de tablet toelaat met het laden van 2A; tijdswinst van zo'n 30-40% worden genoemd.

Scherm formaat, resolutie en verhouding is voor mijn gebruik (veel internet & fora browsen) de perfecte combinatie! Ik zou niet anders meer willen. Toch iets goed overgenomen van Apple die 4:3 verhouding.

Eind conclusie : een prima tablet voor een, tov de vorige Nexus tablets, stevige prijs. Echter die prijs is het wat mij betreft zeker waard gezien de prestaties en bouwkwaliteit! Een waardig opvolger van mijn Nexus 7 (2013)....

Heb jij ook een HTC Nexus 9 Wifi 32GB Zwart?

Ik denk dat je 2A bedoelt i.p.v. 2mA bij je stuk over sneller laden. :)
Klopt..... Dank voor je opmerking. Aangepast.