Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP Turbo Station TS-212P Review

wj4meNewbie 9 januari 2015, laatste update op 9 januari 2015, 168 views

QNAP Turbo Station TS-212P

Staat stevig op zijn voeten is langzamer dan verwacht.

Pluspunten

• software redelijk initutief
  • staat stevig op de rubberen voeten

Minpunten

• handleiding matig
  • installatie harde schijven

De handleiding voor de installatie van harde schijven is beperkt; ik miste in eerste instantie kabels omdat ik niet verwachtte dat de eerste schijf direct in het frame werd geschoven.

In principe zal je een NAS altijd met een vast IP-adres benaderen. Het is derhalve vreemd dat je factory waardes krijgt voorgeschoteld in plaats van het variabele IP-adres.

Voor de rest heeft de software redelijk veel instelmogelijkheden en is behoorlijk intu´tief.
Mijn configuratie haalt helaas niet de snelheden die worden voorgespiegeld; een groot ISO bestand haalt weliswaar pieken van 80 MB/s plus maar zakte ook wel weer weg in de regionen van rond de 30 MB/s, kleinere files als foto's doen ook rond de dertig. Ok, misschien is mijn vorm van meeting wellicht niet helemaal betrouwbaar

Heb jij ook een QNAP Turbo Station TS-212P?

Tja, het is toch wel vrij normaal dat je bij kleinere files ook een lagere snelheid krijgt.
Voor een grote ISO 80+ MB/s is OK, en 30MB bij kleinere (foto) files is dan niet slecht hoor...
Voor dit geld, behoorlijk goede snelheid zou ik zeggen :) zeker ook met kleine bestanden