Specificaties Dual core @ 2GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Celeron E1400 Boxed Review

Herr_Leere 23 maart 2009, 856 views

Intel Celeron E1400 Boxed

Pluspunten

• Leuke prijs.
  • Word niet warm.

Minpunten

• Weinig Cache geheugen.
  • Verwacht geen gaming monster, maar daar is hij ook niet voor bedoeld.

Ik heb deze processor gekocht voor een simpel internet pctje.
Ook om af en toe een beetje spelletjes te spelen.

Samen draaiend met een Asus P5QL SE moederbord, Club 3D HD3650 en 1 Gig Adata 800MHz geheugen.

Prestaties
Ik ben nooit een fan geweest van Celeron's, maar als arme student kon ik niet anders.
Ik kwam van een P4 1.8 Ghz af en ik was verbaast wat een dualcore voor prestatieboost geeft ter vergelijking met m'n P4.
Goed te noemen voor z'n prijs dus.
Hij word later geupgraded naar een Quadcore. Maar eerst nog eventjes sparen O+

Featureset
Het is een goede processor voor z'n prijs.
Ik verwachtte er niet al te veel van, maar ik ben toch wel een klein beetje overdonderd.
(Lang leve P4 :+)
De boxed koeler is vrij stil en klein vergeleken met andere coolers.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Ik heb geen problemen gehad met de CPU.
Ik had nog nooit een LGA775 proccesor gezien dus het was wel een beetje wennen met inbouwen, Maar achteraf is het makkelijker dan gedacht.

Overclockbaarheid
Ik ben nogal een leek in overclocken en heb er zeker niet de cooling en het geld voor om echt ver te gaan.
Draait nu op 2.8 Ghz met standaard voltage's.
Word ook niet warm, onder de 55 graden.

Warmteproductie
Zoals ik hier boven noemde is het niet echt een heethoofd.
De stock cooler geeft wat ruimte om over te clocken maar het is geen wonder cooler.

Ik heb deze processor gekocht voor 40 euro in een pcwinkel hier in de buurt.
Aangezien ik van een P4 af kwam, Vind ik het een hele prestatie.
Een goede prijs voor een leuke processor, maar verwacht er niet teveel van qua overclocking&gaming.

Heb jij ook een Intel Celeron E1400 Boxed?

Het is toch werkelijk wonderbaarlijk dat deze review 2 sterren krijgt en mijn review 3 sterren krijgt. Mijn review gaat over een totaal ander product, maar daar doel ik dan ook niet op.

Verder leuk als je tevreden bent met die processor, misschien kun je nog benchmarking software draaien? (Bijvoorbeeld Cinebench R10)

offtopic: Goed hoor :) kom eens op msn gast :)

[Reactie gewijzigd door Red-Front op 23 maart 2009 17:41]

Leuke beknopte review (misschien wel iets te beknopt)

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe de celerons van tegenwoordig presteren, het lijkt mij wel een leuke processor voor bijvoorbeeld een htpc(tje :D).

Zoals Red_Front al zei kan je inderdaad cinebench 10 gebruiken daar ben ik ook erg benieuwd naar.

(offtopic: red frontje hoe gaat ie, is het leuk op stage?)

[Reactie gewijzigd door Dark_Meteor op 23 maart 2009 17:00]

leuke review ,uitgebreid ook,3 sterren. En als je die 4x core gaat kopen,neem ik deze heel graag van je over.