Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Draadloze camera + app - Bekijk alle specificaties

Amaryllo iSensor HD Binnen IP-Camera Wit Review

JozB 1 januari 2015, 497 views

Amaryllo iSensor HD Binnen IP-Camera Wit

Aardige compacte camera voor wie via zijn smartphone of tablet een andere ruimte in de gaten wil houden. Maar ook niet meer dan dat.

Pluspunten

• Compacte vormgeving
  • Eenvoudig te installeren
  • Gratis opslag in de cloud

Minpunten

• Zonder de Amaryllo App niet te gebruiken
  • Niet te configureren of uit te lezen via een browser
  • Matige kwaliteit

Design & bouwkwaliteit Score: 2
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik zocht een betere beeldkwaliteit voor de beelden op mijn website, en had deze camera besteld vanwege het zeer compacte model, 802.11n ondersteuning, de HD ready 720p resolutie (versus mijn huidige 640x480), en de redelijke prijs. Volgens de website van de winkel zouden HTTP, FTP, etc ondersteund zijn, dus dat leek OK.

Het eerste wat me opviel was een hoge pieptoon bij het inschakelen van het apparaat (voeding?). Doet niets af aan de functionaliteit maar wel irritant en geeft me geen goed gevoel voor wat betreft de kwaliteit.
Het grootste obstakel is echter de beperkte flexibiliteit: je kunt de camera uitsluitend configureren middels de (gratis) iOS or Android app. Benaderen en configureren met een browser is er niet bij. FTP upload van beelden naar een website? Nope. Beeld bekijken vanuit het LAN? Alleen met de App, niet met de browser.
Je kunt dan wel weer de camera aanmelden bij Amaryllo en via hun site het beeld oproepen, maar dit is niet wat ik zoek. Ook stond de camera fixed op 480p en kreeg ik hem met geen mogelijkheid op 720p.

Al met al is mijn conclusie: aardig speelgoed voor wie de babykamer wil monitoren vanaf zijn smartphone of tablet, maar niet geschikt voor de meer eisende tweaker. :)

Dit had naar mijn mening wel wat duidelijk in de productomschrijving gemogen.
Ik heb de overige functies (bewegingssensoren, upload naar Google Drive) niet meer geprobeerd. Deze camera gaat terug naar de winkel.

Heb jij ook een Amaryllo iSensor HD Binnen IP-Camera Wit?