TP-Link Pocket-Sized Wireless Print Server Review

fvant 31 december 2014, laatste update op 31 december 2014, 310 views

TP-Link Pocket-Sized Wireless Print Server

Uit het zicht te plaatsen mini printserver die gewoon meteen werkt. Voor het geld hoef je het niet laten, bespaard je een CUPS server maken van een oude laptop of Pi.

Pluspunten

• Super klein, denk aan luciferdoosje afmetingen dus lekker uit het zicht
  • Installatie in mijn WPA2 netwerk was super snel

Minpunten

• Maakt de printer niet altijd meteen wakker uit standby als je lang(ere) pauze tussen jobs hebt
  • Meegeleverde netwerk config tool is alleen voor Windows

Features Score: 4
Kwaliteit Score: 5
Andere reviews op het net spraken over gecompliceerde setup procedures, moest je nu wel of juist niet de meegeleverde CD gebruiken?

Op het moment supreme niet te lang bij stilgestaan en gewoon op de Windows laptop het setup tooltje van de CD gebruikt. WPA key invoeren etc en binnen paar minuten een printserver die ik kan benaderen met de browser.

Omzetten van de printer die al aangesloten (van USB naar TCP port) was ging met het 2e setup tooltje van de CD ook meteen goed. Maar dat was met de hand ook geen probleem geweest.

NB mijn model was een TL-WPS510U Ver 5.0

Heb jij ook een TP-Link Pocket-Sized Wireless Print Server?