Specificaties All-in-one met 2GB ram - Bekijk alle specificaties

Philips S231C4AFD/00 Review

ewoutbuhler 30 december 2014, laatste update op 30 december 2014, 1.488 views

Philips S231C4AFD/00

Ik heb deze monitor/all-in-one nu een jaar in bezit en ben nog steeds erg onder de indruk. Ik ben zelf Philips Healthcare werknemer dus wellicht bevooroordeeld maar zeker ook kritisch Android gebruiker en deze is gewoon heel redelijk. Met een Antutu van ruim 17.000 heel netjes voor een tablet.

Pluspunten

• full HD
  • goede Android performance (Antutu 17.000+)
  • ook goed te gebruiker als PC monitor MET touchfunctie via USB

Minpunten

• geen accu (ook te groot voor)
  • fraai saai ontwerp met wat dikke rand en diepe ligging van het scherm

Features Score: 5
Gezinskaleder
Ik heb deze all-in-one primair aangeschaft als kalender. Klinkt wat opmerkelijk wellicht, maar als je een gezin hebt kun je je wellicht hierin herkennen.
Met 4 personen is het soms lastig alle afspraken te herinneren, sport, muziek, andere activiteiten. Een gezinskalender op papier is dan een mooi startpunt maar voor onderweg erg lastig. Dus zijn we gaan werken met Google en dat scheelt! Met deze monitor in de keuken is het ook makkelijk de agenda bij te houden. We kunnen ieder ook via de smartphone bij de agenda, maar dit werkt als aanvulling erg prettig.

Extra functies
Als extra geeft het de mogelijkheden TV te kijken in de keuken, via internet receptenfilmpjes afspelen (24kitchen) en natuurlijk gamen. Onze zoon heeft al heel wat uurtjes voor de monitor gezeten. Toch ook wel gezellig, de monitor hangt vast aan de wand en dan is hij er toch bij en zit niet met een tabletje op z'n kamer.
Net na het eten even wat YT filmpjes kijken etc, allerlei dingen die het allemaal net wat gezelliger en minder individueel maken. Ff buienradar checken etc, allemaal dingetjes die je op je smartphone doet lukt hier ook gewoon mee.

Android beleving
Volledig functioneel Android 4.2 toestel MET Play store, ZONDER bloatware en extra laag over Android. Een mooie strakke Android beleving.
Het apparaat werkt gewoon prima, de full HD Android beleving is met ruim 17.000 Antutu score heel goed (Tegra T33 is nu niet meer top maar zeker netjes). Je kunt lekker veel aansluiten. Ik gebruik nu wifi, is prima maar liefst zou ik gewoon een vaste kabel gebruiken wat met dit scherm kan. Ik heb 'm nu gewoon nog ff niet liggen (al bijna een jaar, komt ie nog? ;) 8)7 ).

Gebruik als monitor
Een verrassende feature is dat je deze monitor via DVI of VGA als computermonitor kunt gebruiken. Op zich niet zo spectaculair, maar je kunt dan ook een USB-B kabel aansluiten en daarmee de touch-screen functie op Windows 8 gebruiken. Dat vind ik toch wel een mooi pluspunt. Ik vraag met af of je überhaubt al een fatsoenlijk werkend full-HD touchscreen onder de 200¤ hebt.

Al met al een prima aanschaf in feb 2014.
Hier mijn review van destijds op de Philips site en andere links naar het product:

Heb jij ook een Philips S231C4AFD/00?

Thanks voor de review. Zag dit unieke apparaat vandaag voorbij komen in het foldertje van de Staples, en was direct geïntrigeerd. Je hebt alle vragen beantwoord waar ik mee zat. _/-\o_