TP-Link Archer C5 V1 Review

Denman778Newbie 29 december 2014, 1.572 views

TP-Link Archer C5 V1

De Archer 5 aangeschaft voor ondersteuning naast de Ubee van Ziggo. Hij valt echter door de mand, het wifi signaal haalt niet de andere etage. Het signaal is nog zwakker dan de Ubee. Jammer maar deze gaat terug.

Pluspunten

• Interface duidelijk
  • Wizard

Minpunten

• Plastic pootjes - glijd makkelijk weg
  • Wifi bereik

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 1
Ik woon in een nieuwbouw woning en op de eerste etage redelijk ontvangst en zolder geen ontvangst met de Ubee van Ziggo. Daarom deze TP-Link als extra modem/router op zolder erbij geplaatst om zo ook op zolder en de eerste etage een goed en snel wifi signaal te hebben.

Als je de cd opstart kom je gelijk in de wizard terecht, duidelijk verhaal. Gelijk gekeken of er een update beschikbaar was en inderdaad even updaten. De Archer 5 was na de update gelijk online en werkend.

Alleen waarvoor ik hem heb aangeschaft, goed signaal op de eerst etage daar zakte hij door het ijs. De Ubee geeft zelfs beter bereik. Deze is weer terug naar de Mediamarkt.

Heb jij ook een TP-Link Archer C5 V1?

In dit artikel van TP-Link staat mooi beschreven hoe het signaal van de wifi antennes loopt.
misschien heb je hier iets aan.
Een router is bedoeld als router, als je de dekking van je netwerk uit wilt breiden zou ik kijken naar accesspoints(toegangspunten) daar zet je er op iedere verdieping een van neer, maar dan zou ik wel kabels trekken voor die accesspoints. Wil je dat nou absoluut niet, kijk dan naar powerline adapters waarin accesspoints zitten verwerkt. Daarvan prik je er op iedere verdieping 1 in het stopcontact, en een op de begaande grond bij je ubee modem, deze verbind je dmv een kabeltje met dat modem.

Routers mogen in nederland maar een zendkracht van 100mw hebben, anders is een vergunning verreist. Vandaar dat de meeste routers niet heel veel verschillen in bereik.

Daarom vind ik het vreemd dat je deze router afsnauwt omdat zijn accesspoint niet doet wat jij wenst, het is een review van een de accesspoint en over de router zelf hoor ik je niet.

[Reactie gewijzigd door royb3 op 29 december 2014 12:20]

Hi Royb3,
Je hebt een punt, ik gebruik hem als extra accesspoint. Even kort de situatie, pc op zolder is met UTP, daar wilde ik een accesspoint plaatsen omdat ik op zolder geen wifi bereik heb en op 1 etage lager niet overal een al te goed bereik heb voor de (oude) iPad.

Waar ik deze TP-Link op beoordeel is het wifi signaal. Dit signaal is in een nieuwbouw woning niet goed genoeg om een andere etage te bereiken. En ik ben niet iemand die over 1 dag ijs gaat met aanschaf van dit soort zaken, ik heb veel reviews gelezen en heb de gok genomen. Er staan redelijk wat reviews dat het bereik niet overhoudt.

Als jij een advies hebt graag, want deze Archer 5 is alweer terug richting winkel :).
Ik zou een TP-Link WA901ND accesspoints aanschaffen, en misschien een switch voor bij de pc op zolder zodat je aan die ene kabel genoeg hebt voor de PC en de accesspoint.
Heb je al eens geprobeerd de antennes anders te richten ?
Ja heeft in dit geval weinig nut gehad.

[Reactie gewijzigd door Denman778 op 29 december 2014 13:35]

De externe antennes zijn er ook alleen maar voor het 5ghz signaal, voor 2,4 ghz zitten er antennes in de router.