Specificaties 50" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-50W829B Zwart Review

mKaaru 29 december 2014, laatste update op 30 december 2014, 1.077 views

Sony Bravia KDL-50W829B Zwart

Uitstekende beeldkwaliteit voor algemeen gebruik en een perfecte display voor console gaming. Deze TV synced perfect met de Playstation4. Prijs/kwaliteit verhouding n van de beste 50inch HDTV's op de markt, absolute aanrader. Paar kleine tegenvallers met interface, 3D weergave en apps maar prachtig design en super kwaliteit beeld.

Pluspunten

• Design en uiterlijk
  • Beeldkwaliteit 2D out of the box
  • Aansluit mogelijkheden
  • Uitstekende, als niet beste, gaming HDTV display
  • Sync opties met Playstation 4
  • Home Theater Controle

Minpunten

• Traag menu van interface
  • Mediaplayer en folder weergave via DLNA
  • 3D weergave is niet full HD
  • Gering aanbod van Apps

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Via een TV round-up artikel op Tweakers, (http://tweakers.net/video...te-waar-voor-je-geld.html), heb ik gekozen voor de Samsung vanwege de merk loyaliteit maar ook de duidelijke voordelen in beeldkwaliteit en meer van dit toestel.

Echter na zoeken via vergelijkingswebsites en vele webshops was deze specifieke TV type overal uitverkocht en niet meer op voorraad. Daarna ben ik alsnog gaan kijken naar de winnaar van de TV Round-Up, de Sony KDL50-W805B.

Via Euronics was er een mooie kerstactie waar dit toestel in combinatie met een gratis Blu-Ray speler en drie BR films werd aangeboden. Bij contact met de verkoopafdeling van Euronics, op advies van een medetweaker, werd aangegeven dat de W805B niet meer op voorraad was en in plaats daarvan het grotere broertje van de KDL50-W829B word meegeleverd.

Eenmaal thuis bezorgd moet ik zeggen dat ik zeer positief verrast ben van het beeldkwaliteit en de vele extra opties die deze tv aanbiedt. De TV is qua design een pracht voor het oog en ziet er stukken mooier en steviger uit dan de Samsung tv's die ik gewend ben, het voetstuk kan je gebruiken als table stand maar ook als wandbeugel!

De home cinema set kan via de Bravia HDTV aangestuurd worden middels de Home Theater Controle feature, de software zorgt ervoor dat je kan kiezen tussen de TV speakers of het geluid via de aangesloten Audio Device (in dit geval mijn home cinema set). Niet alle toepassingen van de home cinema set kan via de Bravia afstandsbediening bestuurd worden, maar de voornaamste zoals het aan- en uitzetten en volume regelen wel. Niet alle audio devices worden ondersteund, dus als je hier gebruik van wilt maken neem dan een kijkje op de Sony website welke apparaten wl ondersteund worden.

Mijn Playstation 4 word ook automatisch gesynced met deze Bravia TV waarbij het mogelijk is om via de afstandsbediening de console aan te sturen in het navigatie menu. Dit is bijzonder praktisch wanneer men de console wilt gebruiken als een extra mediaplayer, voornamelijk bij het afspelen van muziek CD's of bekijken van films op DVD of (3D) Blu-Ray formaat. Er is momenteel een bug in de 3D weergave, ik ondervind er zelf weinig tot geen hinder van en de maximale 720p reso is nog altijd mooi genoeg om van te genieten.

Het beeldkwaliteit is gewoon uitstekend, out of the box met alle presets die beschikbaar zijn kan je vol genieten van alle content. Of dit nu voetbal kijken is met de Football Mode, films kijken met de Cinema preset of games spelen (via console of pc) met de Game setting. Alles is voor je gekalibreerd waar jezelf nog weinig tot niets hoeft te doen wanneer je deze tv out of the box gebruikt. Mocht je zelf de waardes niet voldoende vinden voor het perfecte beeld dan kan je zelf altijd nog de tv kalibreren.

Mijn custom settings:
  • R Bias 0
  • G Bias -1
  • B Bias 0
  • Eco (light sensor) On/Off
Alhoewel het aanbod van Apps via de Sony Entertainment Network (in kort SEN) gering is en niet alle apps van Nederlands bodem word aangeboden (denk vooral aan RTL XL), zijn er toch voldoende apps om mee te werken.

Conclusie:
Uitstekende beeldkwaliteit voor algemeen gebruik en een perfecte display voor console gaming. Prijs/kwaliteit verhouding n van de beste 50inch HDTV's op de markt, absolute aanrader. Paar kleine tegenvallers met interface, 3D weergave en apps maar prachtig design met superieur kwaliteit beeld.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-50W829B Zwart?