Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom X5 N600 WLR-5100 Review

hjiiwab 26 december 2014, 423 views

Sitecom X5 N600 WLR-5100

Instabiel, slecht bereik, slechte ondersteuning

Pluspunten

• Vormgeving
  • Guest netwerk
  • Bedraad prima performance

Minpunten

• Vreselijk instabiel
  • Bereik guest netwerk is beter dan het gewone netwerk
  • HD aan USB hangen heeft geen nut

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Deze router heeft mij vanaf het moment dat ik hem heb gekost heel wat zweetdruppels en frustratie opgeleverd. De stabiliteit van het netwerk is waardeloos. Bijna dagelijks moet ik apparaten die het huis niet hebben verlaten opnieuw verbinden. Ik heb tegenwoordig meer apparaten aan het guest netwerk hangen, dan aan het gewone netwerk.

Mogelijk debet aan de slechte performance is de cloud security. Voor een korte periode gratis, maar levert wel vreselijk veel vertraging op. En veel 'normale' dingen worden geblockt.

Hoe het komt weet ik nog steeds niet, maar als ik wel draadloos verbonden ben met de router, is er geen internet toegang. Spelen met de instellingen lijkt soms te werken, maar kan een paar uur later net zo goed weer problemen geven.

De ondersteuning van Sitecom is net als bij andere grote bedrijven: Het zal wel aan de apparatuur liggen die u aan de router wilt koppelen, en niet aan de router zelf.

Ik heb ook geprobeerd een USB HD aan de router te hangen, er is een feature om deze als NAS te gebruiken. De schijf was wel benaderbaar, maar was zo traag .... Afgekoppeld!

Al met al ben ik absoluut niet tevreden. Hoopte op een nieuwe router onder de kerstboom ;), maar door de prijs van deze router zal ik toch nog even proberen te blijven leven met deze problemen.

Heb jij ook een Sitecom X5 N600 WLR-5100?