TP-Link TL-WA860RE Review

DerOllie 22 december 2014, laatste update op 22 december 2014, 1.477 views

TP-Link TL-WA860RE

Top, sterk signaal voor weinig geld!

Pluspunten

• Installatieproces (quick guide even lezen)
  • Verplaatsen van het apparaat zonder opnieuw in te stellen

Minpunten

• Half-duplex snelheid
  • Niet meest elegante apparaat, bulky

Beheerbaarheid Score: 4
Zeer eenvoudig in installatie, eerst wilde ik via de UTP poort configureren, maar draadloos rechtstreeks bleek veel makkelijker te zijn. Wel bleek dat er voor de installatie voor Internet Explorer gekozen moest worden, het installatieproces via Chrome werkte niet lekker, het afronden van het proces faalde tot 2x. In gebruik daarna prima en voldoende snel, en vooral sterk signaal!

Apparaat is wel vrij vierkant en steekt nogal uit. Moest even een plekje zoeken waar zowel het signaal goed was, en we geen last hadden van het apparaat zelf. Dat bleek uiteindelijk in de overloop op de 1e verdieping te zijn. De PC in de studeerkamer had nu ineens 5 balkjes vol signaal, ipv 2 balkjes waarbij het signaal om te haverklap wegviel.

Zit bij het apparaat een klein stukje UTP kamer (30-50 cm ofzo) maar bij proberen te verbinden via de WIFI ging dat uitstekend!

Bij eerste gebruik was de ervaring erg goed, 5 balkjes ontvangst en ~20 mbit snelheid bij 90Mbit lijn. Niet super veel, maar meer dan voldoende voor het gebruik waar hij voor wordt gebruikt. Signaal sterkte is vooral het sterkste punt van het apparaat. Bij normaal internet gedrag (incl 1080p HD Youtube video's) verneem je niet dat er een repeater tussen zit...

Heb jij ook een TP-Link TL-WA860RE?

Mooie review!

Heb wel een vraagje, wij willen een repeater gaan gebruiken voor op de camping. Extra handig is dat je geen stopcontact verliest!

Natuurlijk is het dan wel heel belangrijk dat mijn ouders dit zelf kunnen instellen via laptop/telefoon.
Hoe goed/makkelijk is de web interface en staat dat je toe om een netwerk waarbij je niet bij de WPS knop kan goed door te sluisen.

Hartelijk dank voor je review en ik hoop op een antwoord!
Hoi.

Dank!

Scherm zijn een beetje technisch, maar met de handleiding moet je dit heel makkelijk kunnen doen. Wat je zou kunnen doen is dit thuis al eens proberen met ondersteuning en dan ter plekke op de camping na kunnen spelen. Verder is het een kwestie van doorklikken en geloof nog wel een wachtwoord intikken. Ik had het in 10 minuten geregeld.

-edit-

[Reactie gewijzigd door DerOllie op 4 april 2017 20:47]

Kan ik met dit apparaat nou ook het wifi signaal oppakken en dan via kabel met pc verbinden? alvast bedankt
Ja, dat kan inderdaad. Het wifi signaal pikt de TP-link dan op, en als er dan een apparaat in de buurt staat welke je met een UTP kabel wilt verbinden kan dat.

Ik moest het ook even nazoeken, maar hier lees je er over:
dankjewel voor de link en snelle reactie ;)
Inmiddels al weer ruim een jaartje oud, maar toch een vraag.
CreŽert dit apparaat een "nieuw" wifi netwerk (zoals de Netgear WN3000RP deed), of versterkt dit apparaat echt het huidige signaal zonder te hoeven switchen van netwerk op, bijvoorbeeld, je telefoon?

** oeps, al ruim 2 jaar oud zo te zien**

[Reactie gewijzigd door Tweakeri5 op 4 april 2017 10:45]

Oh maar ik lees het nog wel hoor ;)

Ik heb de extender niet bij mezelf geÔnstalleerd, en inderdaad wel 2 jaar geleden maar volgens mij zit het gewoon op hetzelfde id, dus je hoeft niet te switchen. Zou even dubbelchecken met andere reviewer, maar dit is wat ik nog weet. :)