Apple USB-lichtnetadapter van 12W Review

Mazda rijderNewbie 22 december 2014, 537 views

Apple USB-lichtnetadapter van 12W

Uitstekende USB Power Adapter van Apple.

Pluspunten

• Prima kwaliteit
  • Weegt niet veel
  • Goede vormgeving

Minpunten

• Apple is meestal wat duurder

Mooie adapter, handig in gebruik en niks op aan te merken.

Heb jij ook een Apple USB-lichtnetadapter van 12W?

Dat kan je ook zeggen van elke Chinese adapter van 1 dollar. Wat maakt nu dat je deze koopt over een goedkopere? Dat is wat mij betreft de vraag die een review moet beantwoorden ;)
Vaak zat Chinese rotzooi gekocht. Nooit meer. Laast bijna 2x brand gehad door Chinese adapters. Dan maar liever een dure van Apple.
Er is zat Chinees spul wat gewoon goede kwaliteit heeft, ook adapters ;) Als je maar weet welk merk je koopt en dat het een echte van dat merk is dan is het prima. De vraag blijt :)
Dat is wel eens lastig in te schatten. Heb wel eens een Apple adapter besteld die vanuit Duitsland werd geleverd, waarbij de schijn werd gewekt dat het origineel was (OEM nummers vermeld in de advertentie en de buitenzijde van het artikel gelijk aan mijn originele adapter) maar achteraf toch niet zo bleek te zijn. Ging dit overigens uitzoeken nadat het ding na een klein jaar was vervormd door overhitting.
Klopt, alhoewel het vaak wel zo is dat in China merken er nog wat meer toe doen. Er zijn daar echt merken waarvan je weet dat je kwaliteit krijgt, en merken waarvan je weet dat je nooit kwaliteit zult krijgen. Hier is het zo dat het niet uitmaakt welke adapter je koopt, je zal er in elk geval een krijgen die je huis niet in de fik zet. Zolang je dus maar weet dat wat je koopt goed bekend staat zal het goed komen.
Ik geloof ook dat een "goed bekend" chinees merk zeker mijn huis niet zal platbranden. Je moet dan wel net even weten welk product je moet hebben en inderdaad alle Chinese producten als troep afschilderen gaat niet op (zelfde als "het komt uit Oost-Duitsland dus het is rotzooi :Y) "

Wanneer ze echter producten gaan namaken en aan de man brengen als zijnde origineel wordt het wat linker...
Dit is waarom die van Apple beter is: http://www.righto.com/201...ger-teardown-quality.html

En dit is waarom de Chinese troep zo gevaarlijk is: https://www.youtube.com/watch?v=wi-b9k-0KfE

Bij Apple is het gewoon erg hoge kwaliteit. Ja, je betaalt meer, maar je krijgt ook meer. Een leuke deal waarbij je slechts 'een beetje' meer betaalt en heel veel meer krijgt is er eigenlijk niet.
En toch durf ik te wedden dat deze even goed is. Je zit vast in het verleden als je denkt dat alles wat uit China komt van slechte kwaliteit is. Overigens, herinner je je nog dat Apple laatst vervangende opladers uitdeelde voor iPhones, omdat er een batch was die de neiging had te exploderen? ;) nieuws: Apple: oplader iPhone kan oververhit raken - update

[Reactie gewijzigd door mincedmeat op 22 december 2014 14:10]

Er zit nogal een verschil tussen een foute batch of simpelweg goedkoop materiaal gebruiken en dit ook nog eens bizar slecht in elkaar zetten. (Zie filmpje uit de post van johnkeates als voorbeeld)

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 22 december 2014 14:49]

Prima, dan betaal je toch te veel :z Ondertussen weten de meeste mensen beter.
Meeste mensen die ik ken ( dat zijn aardig wat mensen ) kopen geen Chinese adapters meer. Ik zeg niet dat alle Chinese producten slecht zijn. Alleen ik koop geen Chinese adapters meer!

Een Apple adapter zal wel meer kosten, maar zorgeloos slapen is onbetaalbaar ;)
Het probleem met Chinese adapters is dat je nooit zeker kan weten of het goed is of niet. Het spul van Xiaomi wordt net zo goed nagemaakt. Het gaat niet zo zeer om Chinese merken, maar om het feit dat het uit een land komt waar de controle simpelweg niet goed genoeg is en fabrikanten geen probleem hebben met ethisch onverantwoord zaken doen.

Verder is er in dit geval niet zo iets als 'te veel' betalen. Te veel betalen is als iets 10 euro kost en je meer dan 10 euro betaalt. Iets kopen voor een gespecificeerde prijs heet gewoon betalen.