Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

wouter640 17 december 2014, 423 views

Kobo Glo Zwart

Heerlijk ding, niet meer te missen!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Ledjes
  • Mooie inerfaces
  • Leuke featers
  • Goeie batterij duur

Minpunten

• Niet super stevig

Veelzijdigheid Score: 5
Ik heb deze kobo glo nou al 2 jaar, en ik moet zeggen dat dit zeker een van mijn betere aankopen was, en heb het idee dat ik zeker de goeie heb gekozen! De glo leest heel pretig en houd heel lekker vast. Nu de nieuwere versie heb ik ook gezien een tijdje opgelezen. Ik vond hem zeker heel mooi en hij had zo zijn voordelen maar ik vond hem zeker minder mooi en ik een heel groot nadeel was dat ie veel sneller kapot gaat/schermschade

Voordat de e-reader had gekocht las ik eigenlijk nooit, maar sinds ik er een heb lees ik verschikkelijk veel ik heb een paar series weggewerkt, zit nu aan de 489 uur lezen. wat voor mij echt een prestatie is.

Featerset
De glo heeft een mooi besturings systeem, zelf vind ik hem mooier dan die van de sony, er zitten ook nog een paar leuke feateres op zoals: leesstatieken bijhouden (hoeveel uur gelezen, aantal uur gelezen per sessie, aantal pagina's omgeslagen, aantal uur gelezen per boek, % van je bibliotheek uitgelezen, aantal boeken uitgelezen en verder heb je nog allemaal 'achievements' die je halen door te lezen. klinkt een beetje nutteloos maar toch heel erg leuk naar mijn ervaring!
De Glo heeft ook WIFI, het klinkt een beetje onverbodig en ja dat is het ook wel als je het puur om het browsen gaat! maar voor software-updates, woordenboeken (verschillende talen) downloaden en boeken kopen is het enorm handig. Schild je weer een boel werk aan je Glo updaten of een woordenboek erop zetten.

Design
Verder zijn de lampjes die erin zitten echt heel handig, ze zijn gewoon op de accu aangesloten. Als ik het lampje aanzet (1%, meer is niet nodig omdat als het donker is heb je nooit tegenlicht wat het beeld verslechterd!) gaat de accu alsnog enorm lang mee (15-20 uur). Dit maakt het overbodig om een hoesje met lichtje te kopen wat zo weer 60 euro kan kosten. Zelf heb ik er geen housje eromheen zitten en toch is die nog heel ondanks de vakantie waarmee die mee is gegaan heeft ie het nog uitstekend gered, zeker het beeldscherm! Er zit nog geen krasje op het beeldscherm, en heb nog geen krasje gezien op de achter/voorkant.

Zelf vind ik het design van het apparaatje heel leuk, het is stevig en ziet er leuk uit (heb zelf de witte met rode achterkant)

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?