Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

marcelvdk 14 december 2014, laatste update op 24 december 2014, 381 views

Kobo Glo Zwart

Mijn eerste reader. Stond al een tijdje op mijn wishlist. Het leest erg fijn, fijner dan een tablet. Eerste boekje (150 p) redelijk vlot uitgelezen. Maar 6inch format voelt qua formaat niet aan als een (gemiddelde) echt boek. Zal ook wel wennen zijn

Pluspunten

• stevig gebouwd
  • ingebouwde verlichting
  • ook met pdf overweg

Minpunten

• vingerafdruk gevoelig
  • geen oplader bijgeleverd

Veelzijdigheid Score: 4
Dit is mijn eerste e-reader. Dit stond al een tijdje op mijn verlanglijstje aangezien ik vooral op vakantie veel lees. toevalligerwijs had ik via Slim uit de spits (regio Arnhem - Nijmegen) al behoorlijk wat punten gespaard. Laatst maar eens ingelogd, en in de webshop gekeken, en daar stond dus ook de Kobo Glo tussen.

Afgelopen donderdag het apparaatje ontvangen. Na plichtmatig het installeren van de software werd de glo gelijk geupdate.Techneut als ik ben keek ik gelijk onder windows of de e-reader herkent werdt. Kijken wat er op staat. Waar moet je die boeken nu gaan opslaan??

Na het downloaden van een paar gratis e-books heb ik ze maar in de root gezet. En de kobo herkende ze gelijk, en werden ook toegevoegd aan de bibliotheek. Handig.

En dan maar eens kijken hoe dat lezen via een e-reader bevalt.

- Leesbaarheid: Lekker rustig voor de ogen. Wat een verschil met een tablet. Heb een boekje van 150 pagina's zo uitgelezen. Dat lukt mij niet op een tablet.Lettergrootte is makkelijk aan te passen.

- Gewicht: De meeste boeken die ik lees zijn zwaarder dan deze reader.

- Bediening: Redelijk intuitief, ook mijn dochter van (bijna) acht snapte het al snel

- Grootte: Ik vindt 6 inch toch aan de kleine kant. Als ik nu zelf geld zou moeten uitgeven aan een e-reader zou ik toch voor minimaal 7 inch gaan, waarschijnlijk 8 inch. dit komt dan meer overeen met de grootte van een gemiddeld boek. Bij 6 inch, en niet al te kleine letters (heb goede ogen) moet je toch snel weer "omslaan" Dat stoort mij een beetje.

Overige zaken:

- accuduur: ziet er goed uit. Ben wel benieuwd hoeveel invloed het leeslicht heeft op de accuduur.
- wifi : Geen idee wat ik daar mee moet, maar het werkt wel.
- extra's zoals wat spelletjes en een browser: Daarvoor gebruik ik wel mijn telefoon.

Conclusie: Een goede e-reader. Of de prijs / kwaliteitsverhouding goed is, kan ik niet zeggen want ik heb geen ervaring met andere readers, ook niet bekeken.

update 24-12-2014:

Net mijn eerst boek volledig uitgelezen. Overdag kan de bijverlichting uitblijven, s'avonds in bed, dan kan de bijverlichting naar de laagste stand (schermlamp aan). Dan leest het prettig.

De hele leeservaring valt mij niet tegen, en ik denk dat dit wel een blijvertje is. Maar een upgrade naar een 7inch exemplaar is ook nog mogelijk.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?