Asus N56JN HDD Caddy Review

JKMH 7 januari 2015, laatste update op 7 januari 2015, 1.973 views

Asus N56JN HDD Caddy

Zeer handig voor mensen die normaliter geen plek hebben voor een 2e HDD. Met deze Caddy vervang je je DVDDrive voor een HDD/SSD.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Montage simpel & snel
  • Ideaal voor notebooks die normaliter geen plek hebben voor een 2e HDD
  • Geluiddempende matjes in HDDCaddy
  • Voor elke type laptop een HDDCaddy

Minpunten

• Geen minpunten

Terug naar boven!

Welkom bij de Product review van de HDD Caddy voor de Asus N56 serie! Voorafgaand wil ik eerst even HDDCaddy.nl bedanken voor het sturen van deze sample!

Ik ga het dus vandaag hebben over de HDD Caddy, je zult mijn bevindingen in deze review vinden. Ik wens je veel leesplezier! Laat ook even een reactie achter wat je van deze review vind, zodat ik daar wat van kan leren.

Terug naar boven!

Hieronder vind je de inhoudsopgave, zo kun je snel naar een onderwerp wat je zoekt.

Inhoudsopgave
Wat is het?
Unboxing
Installatie
Het eindresultaat

Terug naar boven!

Wat is een HDDCaddy precies? Een HDD Caddy is een speciale behuizing waarin je een 2e laptop harde schijf of SSD kunt plaatsen. De vorm van de behuizing is gelijk aan die van een laptop dvd-speler. Je kunt hiermee de laptop dvd-speler in je laptop gemakkelijk verwisselen met de HDD Caddy. De HDD Caddy heeft een speciale aansluiting die de harde schijf of SSD verbindt met de SATA poort binnen je laptop. Zodra je de HDD Caddy in de laptop hebt ingebouwd heb je direct beschikking tot de extra schijf die zich daarin bevindt.
Bron: HDDCaddy.nl

Een animatie van hoe de HDDCaddy werkt

Nou, leuk idee! Maar hoe werkt dit in de praktijk? Hoe gaat de installatie? Die vragen zullen beantwoord worden in deze review!

Terug naar boven!

De HDDCaddy komt binnen in een plastic zakje. Daarin zitten de volgende accessoires.:

- HDD Caddy zelf
- Schroevendraaier
- Sticker

De HDDCaddy zoals hij binnen komt!

De HDDCaddy met accessoires uitgepakt

De achterkant van de HDDCaddy

De installatie gaat zeer gemakkelijk! Het gaat in 3 stappen:

1. Verwijder de huidige DVD speler van je laptop.
2. Plaats het plastic frontje van de oude DVD speler op de HDDCaddy zodat het net afgewerkt is.
3. Installeer de HDDCaddy met 2e HDD in je laptop!

En je bent klaar! Voor mensen die bang zijn hun laptop compleet uit elkaar te moeten draaien, geen paniek! Om de oude DVD speler eruit te halen draai je simpelweg de schroef onder de laptop eruit, er staat ook een CD symbool op. Wanneer je die schroef verwijderd, valt je DVD Drive eruit, en hatseflats je hebt je DVD Drive vervangen voor een HDDCaddy.

Terug naar boven!

Nu we de HDDCaddy geinstalleerd hebben willen we natuurlijk het resultaat zien. In "computer" zien we 2 schijven verschijnen.

"Computer" met 2 schijven

We hebben de HDDCaddy geinstalleerd en het oude afdekplaatje weer gebruikt, zo zie je dus helemaal niet dat er een HDDCaddy zit en het is dus dan ook netjes afgewerkt.

De zijkant van de laptop met de HDDCaddy geļnstalleerd

Voor iemand die een notebook heeft, en deze bijvoorbeeld geupgrade heeft naar een Solid State Drive, en wie niet genoeg heeft aan een SSD, maar wie ook niet een 2e HDD/SSD kwijt kan, raad ik een HDDCaddy aan. Deze vervangt de DVDDRive naar een HDDCaddy welke een 2e SSD/HDD kwijt kan. De prijs is ook zeer netjes met ¤25,-

Vind je deze review leuk? Reacties zijn altijd welkom! Dit geeft mij meer motivatie om door te gaan met het maken van reviews. Opbouwende kritiek is altijd welkom! Meer reviews van mij zien? Klik dan hier.

TO DO LIST

--// Installatie foto's posten\\--

Heb jij ook een Asus N56JN HDD Caddy?

Even als toevoeging. Het kan soms zijn dat de HDD of SSD in de caddy niet in Windows word gezien. Dit komt dan omdat de BIOS er niet naar kijkt en gelijk door gaat met booten. Door puur even 1x naar de BIOS te gaan word de HDD/SSD dan wel gezien. Ik heb dit een aantal keer meegemaakt met Asus laptops.
Oh.. dat heb ik nog niet meegemaakt.
Het gebeurt ook niet altijd, maar ik heb het een aantal keer gehad. Ook na meerdere reboots kwam de schijf niet te staan in schijfbeheer. Na 1x naar de BIOS te zijn gegaan wel.

Nette review verder :) Ik denk ik vermeld het er even bij mocht iemand het probleem tegenkomen.

Toch bedankt voor je info!