Specificaties Actie, Avontuur-game voor de Xbox One - Bekijk alle specificaties

Assassin's Creed Unity, Xbox One Review

wartclaes 10 december 2014, 287 views

Assassin's Creed Unity, Xbox One

Desondanks de negatieve berichten rond dit spel heb ik toch besloten om het te kopen. En ik moet zeggen, eigenlijk ben ik aangenaam verrast.

Pluspunten

• Graphics
  • Gameplay

Minpunten

• Camera standpunten
  • Kleine bugs

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Even een kleine voorgeschiedenis.

Ik heb al de AC games gespeeld vanaf AC 2. Waarom? Het concept van spelen in het verleden, gecombineerd met de vrijheid die we tegenwoordig bijna verwachten, zorgen ervoor dat het bijna een must have is in mijn ogen.

Toch had ik bij deze versie een beetje mijn twijfels. Aangezien ik Black Flag minder goed vond (in het idee van de Assassins etc. Met het spel op zich was niet echt iets mis mee) had ik bij Unity eerst het idee dat ze ook hier verder en verder gingen gaan met het uitbreiden van de gameplay.

Eenmaal ik zag dat het doorging in 1 stad (een beetje zoals bij de eerste AC's) ben ik er toch voor gegaan.

Booting
De eerste indruk toen ik het spel opstartte was 'wow'. Aangezien ik nog best weinig open world games gespeeld heb op de next-gen, was ik best wel onder de indruk van de grafische kwaliteiten van het spel.

De gameplay van het spel loopt ook vlotter dan voordien. Sporadisch heb je wel nog dat het mannetje volhoudt om tegen iets te lopen waar hij niets mee kan, maar dat zijn zaken die (denk ik) onoverkomelijk zijn met zulke games.

Los daarvan vind ik het wel een toevoeging dat je nu ook naar beneden kan free-runnen. Iets wat in de voordien nog al eens een lastige zaak was. De rest van de gameplay is lichtjes uitgebreid, maar daarom niet gemakkelijker. Zo vind ik het moeilijker om te vechten dan bijvoorbeeld in AC Revelations, wat niet direct slechter is. Het is vooral uitdagender.
(Al kunnen soms de slechte camera standpunten wel roet in het eten gooien)

Repeat?
De missies die je speelt liggen in de lijn van de vorige games. Al hebben ze het stealth gedeelte wel terug opgeschroefd en weer belangrijker gemaakt.

Algemeen vind ik niet dat de missies saai worden (ik heb het spel nog niet helemaal uit). Doordat je voorzichtiger moet zijn met wat je doet, is elke missie wel uitdagend. Doordat ook het vechten wat moeilijker is wil je niet dat je gezien wordt, doordat je niet wil gezin worden moet je opletten. En als ik moet opletten wat ik doe, dan ben ik geboeid bezig.

The end
Conclusie? Ik zou het nog eens kopen. Maar alleen als je je beseft dat je geen spel koopt van het kaliber van GTA V. Zo goed is het nu ook niet, wat natuurlijk niet weg neemt dat ik me kostelijk amuseer tijdens het spelen van deze game. En dat is wat telt.

Heb jij ook een Assassin's Creed Unity, Xbox One?