Clevo P170SM Review

Gerard1988 10 december 2014, 344 views

Clevo P170SM

Deze laptop is uitstekend om te gamen, hij haalt gemiddeld 60 FPS op High preset in Battlefield 4 zonder mantle. Goedkoper dan de meeste gaminglaptops. Wel moet je naar Duitsland om deze op te halen.

Pluspunten

• Erg snel (komt door de SSD)
  • Robuuste bouwkwaliteit
  • Toetsenbord verlichting (Zelf in te stellen)
  • Vingerafdrukscanner (Makkelijk om in windows te komen)
  • Mooi design
  • Goede gaming Battlefield 4: High (60 FPS)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Mat scherm (Geen reflectie)

Minpunten

• Mantle werkt niet goed in Battlefield 4 (Dit ligt overgens niet aan de laptop)
  • Sata poort 2 geeft communicatie errors (CRC in hd tune)
  • Audio speakers hadden beter gekund

Ik heb deze laptop sinds April 2014 en gekocht bij de webshop One.de in Duitsland. Deze laptop (K73N2) kun je zelf samenstellen, ik heb heb de laptop met de onderstaande specificaties samengesteld, met name voor Gaming heb ik hiervoor gekozen:

- Processor Core I7 4700MQ
- Videokaart: Ati Radeon 8970M
- Geheugen: 8 GB (1 Stick)
- Netwerkkaart met Bluetooth 3.0: Killer 1202
- Hardeschijf: 500 GB
- Scherm: 17,3 inch Full HD (Matt)

Zelf heb ik er een 250GB SSD van Samsung 840 EVO ingezet, hierop het besturingssysteem (Windows 8.1 Pro) en alle andere programmas ge´nstalleerd en dit draait goed.

Inmiddels heb ik een 512 GB SSD 850 Pro van Samsung gekocht, binnenkort deze installeren.

Alleen Mantle werkt niet goed in Battlefield 4 (Dit ligt overgens niet aan de laptop maar aan het spel)

De laptop heeft een mooi design, en wat ik ook wel prettig vind, is dat er toetsenbord verlichting aanwezig is die je zelf verschillende kleuren kan geven.

Heb jij ook een Clevo P170SM?