Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CM068H Review

ObiTewodros 9 december 2014, laatste update op 9 december 2014, 275 views

Asus N550JV-CM068H

Na de laptop voor een half jaar in bezit te hebben gehad, zijn er een aantal nadelen naar voren gekomen.

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Goed scherm

Minpunten

• 3,5 mm Audio input werkt niet goed
  • Beschermkap van de scharnier voor het open en dichtklappen afgebroken
  • Poorten niet goed uitgelijnd op behuizing
  • Last van throttle

Na de laptop voor een half jaar te hebben, zijn mij een aantal punten opgevallen die naar mijn mening niet horen bij een laptop in deze prijsklasse.
  • 3,5 mm audio input maakt niet goed contact meer, waardoor telkens het geluid uitvalt.
  • Het scharnier dat ervoor zorgt dat je de laptop open en dicht kan klappen heeft een beschermkap die van zwak plastic is gemaakt. Het zit vast met kleine haakjes die makkelijk kunnen breken. Dit is dan ook bij mij gebeurt. Ik heb het nu met plakband geplakt. Ik heb hierover met Asus contact opgenomen, en als ik het wil laten repareren kost het mij minimaal 70 euro voor onderzoekskosten en er komen arbeidskosten en materieelkosten bij. Dit terwijl ik nog garantie heb en het gewoon een designfout is van Asus.
  • De laptop heeft last van throttle bij games. De hardware is wel goed genoeg om de games die ik speel vloeiend te draaien, maar er is een fout in implementatie waardoor onnodig throttle optreedt. Dit kan wel makkelijk opgelost worden door een progje genaamd throttlestop, of simpelweg de maximale processorstatus van 100% naar 99% te zetten(Via geavanceerde opties voor energieschema).
Het scherm is verder prima, en de behuizing, behalve de hierboven beschreven kapje, ook van goede kwaliteit.

Heb jij ook een Asus N550JV-CM068H?

zelf met deze laptop precies hetzelfde probleem met de 3,5mm audio aansluiting.
Bij mij maakt hij helaas helemaal geen contact meer waardoor ik dus niet simpel zonder usb geluidskaartje mn oordopjes kan gebruiken
Goed omschreven! Heb ook last van die audiopoort en mijn beschermkapje is kapot, als je goed verzekerd bent kun je dat nog repareren.
Ik heb dus precies hetzelfde, enig idee of je dit zelf kan oplossen.
Met die audiojack?