Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom Sitecom WLR-4003 Review

Frank47Newbie 6 december 2014, 275 views

Sitecom Sitecom WLR-4003

Sitecom WLR 4003 Gigabit router heeft korte levensduur.

Pluspunten

• In werkzame periode: deed wat hij moest doen.

Minpunten

• veel te korte levensduur

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik ben sinds 1 1/2 jaar in bezit van een Sitecom router: WLR 4003. Het ding functioneerde tot recent zonder dat er bijzondere kwaliteiten opvielen. Hij deed wat hij moest doen.

Sinds een paar weken valt tot soms 3x per dag de verbinding weg met internet. Dit betreft zowel de bedrade desktop als de draadloze computer, laptop, Ipad en telefoons.
Aangegeven wordt wel dat er een verbinding is met de router, maar desondanks is er geen verbinding met internet.
De router staat achter een glasvezelmodem, maar ja dat staat ie al vanaf het begin.

Resetten verhelpt het probleem tot de volgende storing. Ook heb ik inmiddels een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen. Daarna heb ik een aantal routerinstellingen gewijzigd: b.v. de leasetime veranderd in 1 week, een ander draadloos kanaal gekozen (alhoewel ik niet denk dat het daar in zit).

Bovenstaande veranderingen hebben geen verbetering gegeven.
Op internet kwam ik hetzelfde probleem meer tegen.

Je kan geen contact opnemen met Sitecom als je geen ordernummer hebt. Aangezien ik de router eerst in bruikleen en later in bezit kreeg via provider heb ik dat niet. Je kan dus geen vraag stellen over deze specifieke storing. Website geeft alleen antwoord op eigen vragen.
Ik neem aan dat ze dus ook de garantieperiode van 2 jaar niet laten gelden.

Kortom: bedroevend korte levensduur.

Heb jij ook een Sitecom Sitecom WLR-4003?

Voor support van Sitecom producten heb je geen ordernummer nodig. Op hun website is een uitgebreide zelf hulp. Kun je het daar niet vinden dan kun je een email sturen of bellen met het network solution Centre (nummer staat daar vermeld) nb geeft Sitecom 10 jaar garantie (indien geregistreerd).
Beste pimsx

Bedamkt voor je reactie.

Op de website ben ik geen oplossing voor dit probleem tegen gekomen. Eigenlijk geven ze vooral voorlichting over installatieproblemen.

Heb inmiddels een telefoonnummer in R'dam dus daar ga ik maandag eens heen bellen.

Frank
Laatste update: 9 dagen later.
Het nummer in Rotterdam bleek inderdaad van Sitecom te zijn maar voor supportvragen gaven ze mij het 0900 nummer van Network Solution Centre: dat kost je dus 80 cent per minuut met (hoe cynisch) een maximum van 40.
(Voor alle duidelijkheid: ik kan geen gebruik maken van de minimale garantie van 2 jaar van Sitecom, want dan moet je een registratiecode invullen en die heb ik niet: ik kreeg de router eerst in bruikleen en heb hem dus niet geregistreerd).

Ik heb toch maar een keer naar Network Solution Centre gebeld: dat kostte me 18 minuten -->> dat is dus 14,40. De veronderstelling van de bewuste medewerker was dat, aangezien ik vanaf de PC wel contact had met de router, het toch wel eens aan het modem kon liggen.
Wonderbaarlijk genoeg bleek dat na dit telefoontje de router (zonder nadere ingreep) resp 2 en 4 dagen storingvrij werkte. Vanavond was het weer zover. Vanavond heb ik dus de modem maar eens gereset (voor de zekerheid 2x) ipv de router. Resultaat: geen.

Pas na resetten van de router heb ik weer verbinding. Conclusie: het ligt dus toch duidelijk aan de router.

Aangezien ik de router eerst in bruikleen en later kado kreeg van de provider (KickXL) kan ik daar moeilijk verhaal halen en ik ga niet opnieuw Network Solution Centre bellen: kost gewoon teveel (Ik vind het trouwens wel slim van Sitecom: je maakt het geven van support zo duur dat klanten daar geen gebruik van maken).

Zit dus niets anders op dan een nieuwe router te kopen: geen Sitecom dus.

Eindconclusie staat nog steeds als een huis: :( Beroerd korte levensduur. :(

[Reactie gewijzigd door Frank47 op 15 december 2014 20:24]