WD My Cloud Mirror 12TB Review

Spookie 3 december 2014, 2.029 views

WD My Cloud Mirror 12TB

Mijn ervaring is prima, een snel apparaat die ideaal is voor thuis voor een netwerkschijf.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Geen maandelijkse kosten
  • De interface is makkelijk te bedienen.
  • USB 3.0

Minpunten

• Niet te koppelen aan elke TV

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik gebruik deze WD Cloud 12 TB (Mirror) voor thuis gebruik ik heb hier mijn films, foto's, en overige documenten staan. Ideaal voor het kijken van films op de laptop, playstation en overige apparaten die gebruik maken van DLNA.

Zelf heb ik de MIRROR functie uitgezet waardoor ik van 6 TB Schrijfruimten naar 12 TB schrijfruimten heb.
Er is een mogelijkheid tot het installeren en configureren van "apps" op de WD Cloud system.

Hierbij moet je aandenken dat het bijvoorbeeld kan downloaden vanuit de nieuwsgroepen. Hierdoor hoeft je laptop of desktop niet aan te staan en werkt het downloaden via de NAS. Op de website van WD is er een goed forum met gebruikers die zelf apps hebben gemaakt en deze ook aanbieden.

Als je zelf een beetje handig bent kan je zelf ook APPS maken en deze naar eigen hand inrichten. Ideaal!

Het enige nadeel wat ik vindt is dat deze WD Cloud vrij prijzig is qua aanschaf, gemiddeld 700 euro. Maar dit is natuurlijk snel terug verdient als je prijzen ziet van andere (online) opslag diensten en het voordeel dat je niet zelf hoeft te streamen van het internet.

Heb jij ook een WD My Cloud Mirror 12TB?

Kan je er bijvoorbeeld Sabnzbd+ of een Torrent client op installeren?
Kan je er bijvoorbeeld Sabnzbd+ of een Torrent client op installeren?
Klopt, http://nzbget.net/ is standaard in te stellen.
He Spookie,

Ff een vraag kom er niet uit.

Ik heb de WD my cloud mirror 4TB en gebruik Infuse om mijn films te streamen. Op WiFi gaat dat prima, maar het lukt me niet om over 3G of 4G te streamen.

Ik heb als router een Expreiabox V9

Moet ik iets met portforwarding doen??, maar wat????

Kun je mij helpen???

Gr Hans