Allocacoc PowerCube Extended USB Review

randysem 2 december 2014, 369 views

Allocacoc PowerCube Extended USB

Mooi ontworpen stekkerdoos van een matige bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Compact
  • USB lader

Minpunten

• Behuizing gaat snel stuk.
  • Ondanks compact ontwerp neemt het toch veel ruimte in, in een tas.

Omdat ik veel op verschillende locaties werk en toch wel wat verschillende apparaten mee neem wilde ik een stekkerdoos zodat ik op de werkplek of in een koffiehuis niet alle stopcontacten bezet hoefde te houden. Een compact ontwerp had de voorkeur, omdat het mee moest in de laptop tas. Een USB poort was een plus en ook een goede bouwkwaliteit is belangrijk voor me.

Na even zoeken kwam ik uit bij de powercube. Op het eerste gezicht leek dit te zijn wat het ik zocht. Compact, dikke kabel, kunnen redelijk wat stekkers in, ook nog een USB poort en dan ziet het er ook nog eens aardig uit.

Nadat ik de cube thuis kreeg probeerde ik hem uiteraard gelijk uit. Helaas kon deze gelijk terug. De USB poort deed het niet ondanks de verschillende stopcontacten, kabels en apparaten waar ik het mee probeerde. De vervanger deed het een stuk beter. Deze hoorde enige maanden tot de vaste uitrusting in de laptop tas. Gedurende deze tijd was ik vrij tevreden, er waren wel wat verbeteringen om het reizen ermee nog aangenamer te maken. Helaas kwam er na een paar maanden een scheur in de powercube waardoor ik het niet meer veilig vond deze te gebruiken. Helemaal voor de prijs van het product vind ik dit nogal een teleurstelling.

Wellicht zou ik tevreden zijn als ik hem op m'n bureau had gelaten en zo had gebruikt. Als reisaccessoire vind ik het niet geschikt.

Heb jij ook een Allocacoc PowerCube Extended USB?

Wordt dat ding überhaupt aan geprijsd als reisaccessoire? Van wat ik zo 1,2,3 zie is ie puur bedoeld voor de werkplek thuis/op kantoor.