Elephone P2000 Zwart Review

icter-tje 26 november 2014, 2.363 views

Elephone P2000 Zwart

De Elephone P2000 is een snelle telefoon met een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. Een mooie camera, een mooi design en een luxe uitstraling.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitsverhouding
  • Erg mooi design
  • Stevige telefoon
  • Snel
  • Maakt erg mooie foto's

Minpunten

• Batterijduur wel ok
  • Je bent niet zo zeker dat je updates krijgt als met een duurder toestel

*nog bezig met het schrijven*

Inleiding:
De Elephone P2000 is voor rond de 140 euro tekoop in China, tijdens het importeren is er nog 44 euro douane kosten bijgekomen en ongeveer $14 aan verzending met DHL, de levertijd was 7 dagen (besteld op een zaterdag). Dus in totaal zit je zo rond de 200 euro. Het toestel is erg mooi en snel, ook zal ik de vergelijking doen met een Samsung Galaxy Note II om te zien wat je nou echt krijgt voor je geld.

Inhoud
OS: Android 4.4.2 Kitkat
CPU: MTK6592 1.7GHz Octa-core
GPU: ARM MALI-450MP4
RAM: 2GB
Intern geheugen: 16GB (ROM)
Micro SD kaart: max. 128GB
Schermdiagonaal: 5,5″
Resolutie: 1280720 pixels (HD Ready)
Schermkleuren: IPS
Camera front: 8 megapixel
Camera back: 13 megapixel (HD foto, film 1080p)
2G netwerk: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G netwerk: WCDMA 850/2100MHz
SIM kaart(en): 2x (SIM/Micro SIM)
WiFi: Ja
GPS: Ja
NFC: Ja (op de binnenkant van de cover)
Bluetooth: 4.0
Batterijcapaciteit: 2560mAh
OTG: Ja
Gravity Sensor: Ja
Audio: AAC, AMR, MP3, OGG, WAV, etc.
Video: 3GP, MP4, AVI, etc.
Afbeeldingen: JPEG, GIF, BMP, PNG, etc.
Aansluitingen: 3,5mm headphone input, Micro-USB input

Startup time:
Note 2: 28,3s
P2000: 7,9s

Webpagina's:
Omdat de tijd met het laden van webpagina's bijna niet te meten is vertel ik dit uit eigen ervaring, op wifi waren beide toestellen ongeveer hetzelfde qua tijd. De Note II was iets sneller maar dit was bijna niet te zijn. Op 3G was de Note II wel veel sneller. Dit kan ook zijn omdat de netwerken anders waren KPN NL op de Note II en Vodafone NL op de P2000.

Ervaring tijdens het gebruik:
De Note II draait op CM 11 4.4.4 (nightly) en de P2000 op 4.4.2, Soms merk je toch dat het laden van een bepaalde app op de Note II toch net iets sneller gaat dan op de P2000. Desalniettemin is de P2000 een snelle telefoon in gebruik en doet deze niet veel onder voor de Note II.

3. Unboxing en eerste impressie:
Het doosje van de P2000 ziet er erg mooi uit en is ook in lijn met de rest van het toestel, in het doosje vind je de P2000, een lader, een Micro USB kabel, een screen protector en een starterguide. De accu van de P2000 zat al in het toestel, wel verpakt. Deze is erg dun en smal.

De eerste impressie van het toestel is goed, hij ligt lekker in de hand is niet zwaar (een stuk lichter dan de Note II) en is erg dun. Hij reageert erg snel (soms is het touchscreen wel een beetje overgevoelig). Bij de eerste keer aanzetten werd de SIM-kaart herkent, alleen het mobiele netwerk was nog niet beschikbaar (hoefde alleen roaming aan te zetten)

Materiaal & bouwkwaliteit
Het is een mooi zwart afgewerkte telefoon die veel grip geeft als je hem in je hand hebt. Ik heb niet het gevoel dat je erg snel krassen op de telefoon krijgt maar de tijd zal het leren. Ook onder de backcover is de telefoon mooi afgewerkt en het is allemaal duidelijk wat je waar in moet stoppen. Ook de fingerprint sensor is een opmerkelijke future voor een telefoon in deze prijsklasse, maar tijdens het testen hiervan wou de telefoon niet unlocken met het scannen van de vingerafdruk

Scherm
De P2000 heeft een IPS scherm met de resolutie van 1280x720, het scherm is gemaakt van Gorilla Glass 2. Dat houdt in dat het scherm erg krasbestendig is en erg sterk. Het scherm is erg scherp, geeft het mooie diepe zwarte kleuren en erg levendige kleuren.

Accu
Over de accu is nu nog niks te zeggen.

Camera
De camera is 13 megapixel en maakt erg mooie foto's met veel detail en mooie kleuren, de foto's van de Note II zijn nog wel wat mooier ondanks dat deze maar 8 megapixel heeft.

Al met al is de Elephone P2000 een erg goede telefoon met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, voor 200 euro kun je in Nederland geen betere telefoon kopen. Met een super camera, mooie uitstraling en een goede bouwkwaliteit is deze telefoon 4 sterren waard

4 sterren

Heb jij ook een Elephone P2000 Zwart?

Goddank mag ik over 2 maanden verlengen. Ben er helemaal klaar mee. Ook ben ik pissig over de service van de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Ze hebben me weliswaar voorzien van een leentoestel (een THL W100, doet het wonderbaarlijk goed, dat moet ik dan wel weer zeggen) maar ik moet elke week bij ze zeuren over de status van de reparatie en ik voel me dan steeds afgewimpeld: ze zeggen nl dat zij geen invloed kunnen uitoefenen op de fabriek in China. Vind ik beetje flauw excuus. Daarnaast ben ik ook van mening dat de reparatie voor de jongens in China een fluitje van een cent moet zijn: een scherm vervangen en de simkaarthouder vervangen, dat kan toch nooit veel werk zijn?
Bij welke winkel had je de telefoon gekocht? Zou ik in elk geval een negatieve review van de shop achterlaten. En gewoon achter de reparatie aan blijven gaan tot je de telefoon weer terug hebt! Ik heb sowieso meerdere klachten over deze telefoon gehoord.
www.gadgets4everybody.nl

[Reactie gewijzigd door teunweening op 3 april 2015 22:00]

Je hebt je telefoon bij een Nederlandse webshop gekocht dus mogen ze er geen 11 weken over doen!! Je hebt dan wel een leentoestel gekregen maar alsnog. Kun je me op de hoogte houden via DM? want vindt dit wel interessant om te volgen!

Link: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[Reactie gewijzigd door icter-tje op 3 april 2015 22:47]

Ik betwijfel of het scherm van Gorilla glas is. Mijn exemplaar had na 1 niet al te harde val meteen een paar gigantische barsten. Ook werden de simkaarten niet meer herkend na een update van de software. Moest het toestel terugsturen voor reparatie, ding is nu al 11 weken weg en ik hoor er niks meer van. Mag gelukkig mijn abonnement verlengen over 2 maande: gauw weer terug naar Samsung. LG o.id!
Wat een geweldige review

[Reactie gewijzigd door TweakerTopper op 26 november 2014 00:12]