Bosch WAY28771NL Review

zeus01 25 november 2014, laatste update op 19 december 2014, 1.045 views

Bosch WAY28771NL

nieuwe(way28771nl) model is even duur als oude(way28770nl) model 900,- toen ik hem kocht

Pluspunten

• zuinig A+++-50%
  • zeer stil kwa geluid
  • instel/functie mogelijkheden
  • mooi uiterlijk / overzichtelijk simpel display
  • ingebouwde weegschaal
  • tijdelijk actie; stroom strijkijzer gratis bosh twv 175,-

Minpunten

• waspoederbakje is gamel/slecht kwaliteit
  • geen automatische waspoeder dosering

Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 5
Wasresultaat Score: 5
hallo,

ik zocht een zuinige wasmachine! omdat we heel vaak de was draai. en de prijs was heel belangrijk.
ik had eerst van alle merken gekeken met het Energieklasse: A+++-40% op internet met specificaties en reviews op dat moment was nog geen A+++50%. omdat mijn oude wasmachine nog niet kapot was had ik na paar weken goed over na te denken welk merk en soort te kopen kwam gelukkig A+++50% op hun site. door de specificatie ben ik toen op bosch uitgekomen (die past beter bij mij wensen).

ze hebben hem netjes bezorgt en geinstalleerd en gechekt of alles deed of er niks lekte.

uiterlijk: vindt ik hem heel mooi vooral die metaal lijst/look (geeft gelijk luxe en klasse aan) waar de meeste wasmachine allemaal wit is.
de display is makkelijk en over zichterlijk en simpel
zonder de handleiding begrijp je gelijk
ik heb hem in de gang staan onder de trap daar heb ik weinig licht, door de licht van grote duidelijke display kan je goed lezen.
de touch bediening werkt goed en reageert vlot op je vingers, de draai schrijf werkt perfect en duidelijk welke programma je kiest
vindt alleen de waspoederbakje wat slecht van kwaliteit lijkt beetje gamel.

de deur is makkelijk te openen en te sluiten
de opening is lekker groot kan je makkelijk de was in en uit halen
binnen is echt groot verglijking met mij oude wasmachine 5kilo.
der zit ingebouwde weegschaal in en hij geeft ook aan hoeveel was er nog in kan.
en hij heeft heel veel instel functie/mogelijkheden en vrijheid die je zelf kan bepalen dat vindt ik wel goed/prettig
want de meeste wasmachine is een programma kiezen en klaar.
zoals binnen 15minuten wassen en klaar(deze functie gebruik ik veel)! en je kan alles instellen/verstellen

en hij is echt stil met centrifugeren/wassen ik hoor hem niet eens als ik boven zit te internetten

hij zegt stap voor stap wat hij aan het doen is.
als hij klaar is geeft hij een piepje met licht.
de wasresultaat is goed schoon maar ik heb nog niet alle programma geprobeerd.
en meestal doe ik mijn eigen zelf ingesteld programma.
en over duurzaamheid kan ik ook nog niet vertellen omdat ik hem te kort in bezit heb.

Energieverbruik : heb een stroom-meter gekocht om te meten welke programma/stand die het minste Energieverbruik gebruikt, anders kom je echt niet achter!

mocht je nog vragen of opmerking hebben kun je mailen!

sorry voor de spelling/gammatica fouten ben zeer achter uit gegaan met nl omdat ik tegenwoordig andere taal praat/schrijf

Heb jij ook een Bosch WAY28771NL?