Specificaties 50" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sharp LC-50LD264E Zwart Review

suravida 17 november 2014, laatste update op 17 november 2014, 587 views

Sharp LC-50LD264E Zwart

Mooie TV voor mensen die geen features willen. Prima scherm in strak jasje voor weinig geld. Wat mij betreft een aanrader.

Pluspunten

• Aangenaam domme TV
  • Prima beeld, veel instelmogelijkheden, hoge helderheid
  • Strak uiterlijk met dunne randen

Minpunten

• Kabels komen recht uit achterkant
  • Felblauwe powerled op de voorkant kan afleiden

Ik was op zoek naar een grotere TV om de toch wat kleine 32" die ik al jaren had te vervangen.
Omdat ik een tevreden gebuiker ben van een chinese Android stick en het geluid afspeel via een versterker was ik eigenlijk alleen op zoek naar een betaalbaar scherm zonder opties als Smart TV, 3D en dergelijke.
Goedkoopste die ik kon vinden (499,- op 17 nov. 2014) was de Sharp. Heb hem in de winkel nog vergeleken met een aantal andere betaalbare modellen van oa LG, maar uiteindelijk toch voor de Sharp gegaan. Het beeld zag er goed uit en ik ben erg te spreken over het minimale uiterlijk. De dunne rand rondom en de afwerking geven het idee dat je naar een aanmerkelijk duurder model zit te kijken, zeker als je hem ophangt.
De initiele helderheid (het standaardprofiel) heb ik meteen vervangen door de energiebesparende modus omdat ik pijn aan mijn ogen kreeg van de felheid. (bij daglicht)
Er zitten verder nog behoorlijk wat mogelijkheden in om het beeld aan je wensen aan te passen, maar heb hier nog niet uitgebreid mee gespeeld, het beeld is tot dusver al goed genoeg.
Enige nadeel wat ik tot nog toe heb gevonden is dat de kabels (met uitzondering van de power) loodrecht uit de achterkant komen. Is bij de HDMI eenvoudig op te lossen met hoekadapter, maar de Wii met zijn S-video steekt te ver uit. Gelukkig kan ik alle aansluitingen ook op mijn Harman Kardon versterker kwijt.
Wat mij betreft voor dit geld een aanrader, misschien voor meer geld zelfs ook wel.

[edit] Na nog een avondje filmkijken valt me ook de kwaliteit van het zwart op beeld op. Nou heb ik geen Oled ernaast staan om te kunnen vergelijken, maar in vergelijking met mijn Samsung LE32A557 oogt het zwart veel zwarter en ook vooral egaler. Bij de Samsung zag je in donkere scenes duidelijk intensiteitsverschillen van het zwart, en de Sharp springt er dus positief in uit.

Heb jij ook een Sharp LC-50LD264E Zwart?

Bevalt de TV nog steeds zo goed ?
Nog steeds ja, enige wat me opvalt is dat bij een egaal wit beeld de bovenhoeken iets donkerder zijn, maar niet storend tijdens normaal gebruik.
Heb hem opgehangen en hierdoor en de slanke randen hebben de meeste mensen niet door dat we de 32" Samsung ( die op een poot stond) hebben vervangen.
Ben nu ook weer films op 1080p aan het herkijken (oa Lotr) omdat het zoveel mooier kijkt. Dus voor dit geld zeker nog steeds een aanrader.
Zit nu alleen met een Chinese android tv stick die af en toe hapert onder het full hd geweld.