A4-Tech X-750BF Laser Game Mouse Review

Sypher 17 maart 2009, laatste update op 17 maart 2009, 633 views

A4-Tech X-750BF Laser Game Mouse

Pluspunten

• Erg snel; hoge DPI mogelijk
  • DPI wijzigbaar met hardwareknop.
  • Macro modus
  • 3-fire knop

Minpunten

• Wat aan de zware kant

Bij mijn laptop (MSI GX700-252NL heb ik deze muis gekregen. Hij bevat in mijn geval de MSI branding (zwart met rode accenten en het MSI logo) maar stiekem is het gewoon deze A4Tech X-750 gamermouse.

OCZ verkoopt deze muis ook onder de naam OCZ X-750.

De muis is een lasermuis met instelbare DPI. Bovenop zit een knopje waarmee je de DPI kunt instellen.
De DPI waarde valt tussen 600 en 2500 en wordt aangetoond met een kleurtje.

De volgende DPI niveau's zijn beschikbaar zijn beschikbaar:
  • Uit - 600 DPI
  • Groen - 800 DPI
  • Geel - 1200 DPI
  • Rood - 1600 DPI
  • Rood/Geel - 2000DPI
  • Rood/Groen - 2500DPI
De muis werkt goed, op 2500 DPI is hij behoorlijk rap. Deze functie zit in de muis gebouwd, en niet in de software. Daarom werkt het ook met bijvoorbeeld Ubuntu.

Verder heeft de muis 2 knoppen aan de zijkant welke gebruikt worden als volgende- en vorige knoppen voor internetgebruik.

Een belangrijke feature is de 3-fire knop. Deze knop, zoals de naam al doet vermoeden, voert 3 muiskliks uit. In tekstverwerkers selecteer je hier je hele alinea mee. In games kan je het gebruiken om sneller te schieten. Ik heb dit laatste getest in Battlefield Heroes en het werkt inderdaad.

De software die er bij zit werkt prima onder Vista. Je hebt zelfs de optie om de X of Y afzonderlijk in te stellen tussen 200 en 600 DPI. Je kunt er zelfs toetsen-macro's koppelen aan een knop, waardoor je bijvoorbeeld een bepaalde handeling met 1 druk op de knop kunt uitvoeren.

De muis ligt goed in de hand en heeft een grip waarmee hij niet uit je hand glijd. Hij presteert prima zonder muismat.

Verder heeft hij een goldplated USB connector en een beschermdopje. Het kabeltje is erg dun, wat het geheel wat minder beperkt.

Persoonlijk vind ik hem net een tikje te zwaar, maar niet storend.

Heb jij ook een A4-Tech X-750BF Laser Game Mouse?

'De software die er bij zit werkt prima onder Vista. Je hebt zelfs de optie om de X of Y afzonderlijk in te stellen tussen 200 en 600.'
200 en 600 wat?

Verder een goed verhaal allen de layout kan beter. (en afbeeldingen zijn altijd een pre ;) )