Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G300 Review

michiel_vD 16 november 2014, laatste update op 16 november 2014, 274 views

Logitech G300

Fijne muis, genoeg knoppen en uitgebreid te programmeren.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Mooi design
  • Lang snoer

Minpunten

• Aan de lichte kant

Heb deze muis gekocht nadat mijn Maxxter muis (ja van de Action) kapot ging. Ik was de meerdere knoppen erg gewend en vond het zo handig dat ik besloot een merk-muis te kopen met meerdere knoppen. Ik was nog niet heel erg thuis op dit gebied, dus lekker rondneuzen op Tweakers. Na een uurtje kijken was het besluit al genomen; volgende dag uit school even langs de MediaMarkt fietsen om deze G300 eens te gaan bekijken, want ik wilde wel even checken of ie een beetje fijn aanvoelde. Ik mocht het showmodel op mijn eigen laptop uitproberen en dat beviel me zo goed dat ik hem heb gekocht :) . Thuis gelijk de driver ge´nstalleerd en de muis naar eigen wens ingesteld. Helaas loopt het programma af en toe vast maar alle gegevens blijven goed bewaart. De muis blijft een fijn ding; je hoeft jezelf niet aan te leren om je vingers op een andere manier te plaatsen om de knoppen te gebruiken, want je kan er al goed bij. Je hebt veel opties om op de knoppen te zetten en je kan zelf kiezen hoe je hem indeelt dus is hij zowel links- als rechtshandig te gebruiken. Je kan kiezen om de profielen intern op te slaan of op een pc, dan kan je alle acties uit een game laden en toewijzen aan een toets, in shooters gebruik bijvoorbeeld de knop onder het scrollwiel om te reloaden. De led stripjes aan de zijkanten zijn een hulpmiddel om te zien welk profiel de muis op staat, want elk profiel kan je een eigen kleur geven. Natuurlijk moet ik wat te zeiken hebben en deze muis vind ik wat aan de lichte kant, maar ook daar wen je wel aan. Dus zoek je een goede muis waar je ook lekker mee kan gamen, gewoon kopen!

Heb jij ook een Logitech G300?