Specificaties 1920x1080 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech HD Pro Webcam C920 Review

JvdHoudt 17 december 2014, laatste update op 17 december 2014, 1.164 views

Logitech HD Pro Webcam C920

De HD Pro Webcam C920 is een degelijk en stevig apparaat met zeer scherpe beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Goed op monitor te plaatsen
  • Statief mount
  • Voelt degelijk en stevig aan.

Minpunten

• Horizontaal niet draaibaar
  • Slechte microfoon

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
De HD Pro Webcam C920 is een degelijk en stevig apparaat. Hij voelt relatief zwaar aan waardoor deze goed op de monitor blijft zitten. Dit wordt nog eens versterkt door de rubberen afwerking die hij heeft aan de voet.
Het rubber aan het uiteinde van de voet is kantelbaar waardoor deze goed tegen de achterkant van de monitor geplaatst wordt.

Het is helaas niet mogelijk om de webcam te draaien wanneer deze op een monitor geplaatst is. Hierdoor is het alleen mogelijk om recht vooruit te richten tenzij je gebruikt maakt van een statief. De webcam heeft namelijk de mogelijkheid om op een statief geplaatst te worden.

De beeldkwaliteit van de webcam is super. Zelfs wanneer je softwarematig doet inzoomen met de driversoftware blijft deze nog scherp.

De ingebouwde stereo microfoon klinkt erg blikkerig, maar hier heb ik geen probleem mee aangezien ik de webcam aangeschaft heb als webcam. Voor particuliere Skype sessies is de microfoon prima.
Je zou echter betere kwaliteit verwachten voor een dergelijke aanschafprijs.

Ik heb 1 ster voor Opnamekwaliteit ingehouden puur en alleen voor de microfoon kwaliteit.

Heb jij ook een Logitech HD Pro Webcam C920?

Voor mensen die deze review lezen en de C920 overwegen: Het geluid van de micrifoon is slecht door de in de driver ingebouwde "rightsound". Je kunt die gelukkig uitzetten.
En wat vind je ervan dat de webcam 1080p/30fps is en niet 1080p/60fps? Is dat een gemis of maakt het totaal niet uit voor je?
Want het is toch wel raar dat er geen webcams zijn die 1080p/60fps kunnen, daar hoor je ook veel streamers op Twitch over klagen. Als je 60 fps wilt moet je een GoPro kopen en als webcam gebruiken, dat is misschien nog wel de goedkoopste optie 8)7
Zelf gebruik ik de webcam ook voor Twitch Streaming i.c.m. OBS. Ik mis dit totaal niet. Je kunt de webcam zelfs op 720p instellen aangezien deze op een zeer klein gedeelte van de stream getoond wordt, dit verschil zal je waarschijnlijk amper zien.
Misschien als ik het zou hebben dat ik het dan 'wel leuk' zou vinden.

Voor een GoPro snap ik het. Je gaat actie filmpjes vastleggen van hoe je gaat mountainbiken o.i.d.. Daar wil je natuurlijk sublieme frames voor hebben, maar om iemand te zien bij het gamen, daar heb je geen 60fps voor nodig om interactie te voeren als je het mij vraagt? Nee kan mij niet echt voorstellen dat daar zoveel vraag naar is.

[Reactie gewijzigd door JvdHoudt op 18 december 2014 18:02]

Reden dat er vraag naar is vanuit de streamers is omdat deze tegenwoordig ook in 60fps kunnen streamen, waar dit voorheen veel minder voorkwam. 30fps webcam op een 60fps stream brengt minder aantrekkelijk beeld met zich mee.
ik zie niet in waarom dat minder beeld meegeeft, de cam levert 30fps beeld onderin, terwijl de game 60 frames in een seconde weergeeft, de stream weergeeft gewoon 60 fps waar de cam maar 30x per seconde ververst word?