Specificaties 250GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO 250GB Review

BlackNL 11 november 2014, laatste update op 11 november 2014, 522 views

Samsung 840 EVO 250GB

Wie een SSD zoekt voor een leuke prijs, komt uit bij deze echter geen zoals altijd elk voordeel ook een nadeel.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• TLC ipv. MLC

ik heb deze schijf nu een tijdje in gebruik. ten eerste is het gewoon een goede schijf met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. enigste waar ik bang voor was dat de schijf na verloop van tijd langzaam zou gaan worden. door een fout in de firmware waardoor oude data zeer langzaam gelezen werd. echter heeft samsung dit problemen kunnen oplossen/voorkomen door middel van een Firmware update.

nu heb ik zelf een 840 evo & pro in mijn computer zitten. de pro gebruik ik voor mijn Windows en de EVO voor mij games en programma's. waarom ik de keuze gemaakt heb voor de PRO is omdat deze MLC is en dus betekent minder slijtage aan de cellen en hogere snelheden voor lezen/schrijven. de EVO gebruik ik voornamelijk voor zoals eerder vernoemd games en programma's. hier leent deze harde schijf zich uitstekend voor. nu moet ik wel vermelden dat ik echt een hardware junkie ben. dus voor de mensen die denken dat ze nu een PRO moeten kopen. is niet nodig. voor de gemiddelde gebruiker zal de EVO zeker voldoen.

vergeleken met mijn Crucial M4 is de EVO zeker een verbetering. ook het omschakelen naar deze schijf is zeer eenvouding met de door samsung aangeleverde software kan je gewoon je oude SSD overzetten naar je Nieuwe Snellere/grotere Samsung SSD.

conclusie:

voor wie een betaalbare/betrouwbare SSD zoekt die de huidinge standaarden aankan. is dit zeker een aanrader. zowel voor OS als opslag schijf. games en programma's starten lekker snel op.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO 250GB?

Meer advertenties

Echt, tegen de tijd dat jij je min punt TLC bitjes hebt 'versleten' met overprovisioning, dan hebben we al quantumcomputers, in ons hoofd.
Ik vind het vooral raar dat het goedkope TLC resulteert in een duurdere SSD dan de MX100, die stroomverliesbescherming + MLC heeft, en dus duurder zou moeten zijn.

Ook merk je de traagheid van TLC zeker wel bij zeer grote bestanden rondpompen de Evo is snel dankzij 8GB cache.