Doogee Valencia DG800 Review

JorikvnNewbie 10 november 2014, laatste update op 13 november 2014, 460 views

Doogee Valencia DG800

Mooie en goedkope telefoon. Scherm en camera zijn van prima kwaliteit. Het touch panel op de achterkant is een leuke extra, maar ik gebruik hem in de praktijk bijna nooit. De opslag is ruim voldoende en er kan een sd kaartje bij. Ik heb hem hier gekocht: http://www.dx.com/nl/p/doogee-valencia-dg800-quad-core-android-4-4-2-bar-phone-w-4-5-ips-back-touch-gps-ota-317435

Pluspunten

• Heel goedkoop
  • Mooi ontwerp
  • Genoeg opslag

Minpunten

• Touch panel op de achterkant had niet gehoeven
  • Batterij gaat maar enkele dagen mee als je hem haast niet gebruikt

De telefoon komt aan in een mooi simplistisch doosje. Als je de telefoon uitpakt vindt je de telefoon met een beschermlaagje dat er al op is geplakt. Daarnaast zit er ook nog een ander bescherm laagje voor het scherm bij. De telefoon start snel op en draait heel soepel. Het scherm is volgens de specificaties niet zo goed, maar ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. De twee backcovers zijn allebei mooi ontworpen, alleen de kleuren staan mij niet zo aan. De touch panel op de achterkant is een leuke toevoeging, maar in de praktijk gebruik ik hem niet tot nauwelijks, eigenlijk alleen om door foto's te bladeren.
De software is eigenlijk gewoon stock Android met een paar kleine veranderingen die niet erg opvallen. Er staan geen apps van Doogee op, en de Play Store is uiteraard gewoon beschikbaar. De 8 gb interne opslag is ruim voldoende, als je er tenminste een sd kaartje instopt voor bijvoorbeeld je foto's en video's.
Een klein nadeel is dat de touch screen niet heel goed lijkt te reageren op aanraking, maar daar moet je even aan wennen en dan merk je het zelf niet meer.
Als je de telefoon in je hand hebt, voelt hij een beetje licht en goedkoop aan, wat hij ook is. Ik heb hem namelijk voor 90 Euro bij DealExtreme op de kop getikt (Ik heb hem hier gekocht: http://www.dx.com/nl/p/do...back-touch-gps-ota-317435). De verzending duurde twee weken maar ik had geen last van douane kosten die achteraf betaald moesten worden.

Om even alles op een rij te zetten:

-Heel goedkoop maar niet slecht.
-Snelle Quad-core processor.
-Genoeg interne opslag, als je er een sd kaartje bij doet.
-Touch panel op de achterkant is grappig, maar niet heel handig.
-Foto's en video's zijn van prima kwaliteit.
-De Android versie lijkt erg op gewoon stock Android.
-Het scherm reageert niet heel goed maar is verder van prima kwaliteit (niet HD).

Kortom, een prima budget telefoon uit China.

Heb jij ook een Doogee Valencia DG800?