Specificaties Tower, 4 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Carbide Air 540 Zwart Review

AjHartog 8 november 2014, laatste update op 8 februari 2016, 865 views

Corsair Carbide Air 540 Zwart

Erg ruime kast met hele goede mogelijkheden om alle kabels netjes weg te werken. Omdat er twee aparte gedeeltes zijn voor het moederbord en de voeding/kabels, zijn de verschillende componenten goed te koelen.

Pluspunten

• Ruime kast
  • Goede koeling mogelijk
  • Twee kamers
  • Stil met Noctua ventilaren

Minpunten

• Prijzig
  • Maximaal 2x 3.5 inch harde schijf
  • 2.5 inch harddisk kooi van breekbaar plastic
  • Breed
  • Lawaaierige standaard ventilatoren
  • Het bovenste schroefje van het voorpaneel kan niet worden vastgemaakt bij een eigen 140mm ventilator

Ik heb voor een leuke prijs een pc van een vriend kunnen overkopen. Toen hij zijn pc kocht, vond hij een Corsair Carbide 200R goed genoeg. Zelf was dat een van de eerste punten waar ik over struikelde: die kast had niet genoeg ruimte om alle kabels netjes weg te werken en er was daar niet genoeg plaats voor voldoende koeling. Na veel wikken en wegen omdat de prijs vrij hoog is, heb ik toch besloten deze kast aan te schaffen.

Vanaf het moment dat ik begon met het inbouwen van de verschillende componenten, merkte ik dat ik in deze kast net die extra ruimte had die ik altijd al wilde hebben.
Ik ben begonnen met het vervangen van de bijgeleverde fans door mijn eigen van Noctua; dit omdat ik in verschillende reviews heb gelezen dat de meegeleverde fans vrij veel geluid maken. Nadat mijn eigen fans goed vast zitten, heb ik het moederbord in de kast geschroefd. Dit ging vrij makkelijk omdat er enorm veel ruimte is aan alle kanten.
Omdat ik nogal hou van een opgeruimde kast, ben ik vrij veel tijd kwijt geweest aan het netjes wegwerken van alle kabels. Het grote voordeel van deze kast is dat er bijna 12cm ruimte is achter het moederbord (ipv 1,2 in de 200R). Omdat de kabels van mijn voeding vrij stug zijn, was het dan ook geen makkelijke klus.

Maar ondanks alle moeite mag het resultaat er zijn. Doordat er veel ruimte is waardoor de fans goed hun werk kunnen doen, blijft mijn videokaart en moederbord ongeveer 5 graden koeler (volgens de drivers).
Al met al was het een duur grapje, maar zeker zijn geld waard.

Heb jij ook een Corsair Carbide Air 540 Zwart?

extra hdd ruimte nodig? http://tweakers.net/produ...5-inch-sata-hdd-cage.html

in mijn air540 zit het als gegoten :D
Dat is een prima idee, alleen een beetje jammer dat allebei mijn 5.25 inch bays in gebruik zijn.
dat is jammer maar waarschijnlijk voor een reden.
Ik gebruik inderdaad nogal eens mijn hotswap bay's en de dvdspeler
ik heb er nog wel naar gekeken mar je zou een bracket kunnen maken dat boven de psu zit.
kanj e makkelijk nog 2 schijven kwijt en echt mooi hoeft de oplossing niet te zijn want je zit aan de blinde kant.

ik heb gekozen voor de 3in2 oplossing en nu heb ik 4 schijven en 1 extra hotswap voor backup.
de DVD heb ik als USB uitvoering voor het sporadische gebruik.

maar ja, zo hebben we allemaal onze eigen ideeen en dat is maar goed ook.
Boven de psu is inderdaad ook een goede plaats. Als ik nog een keer de ruimte echt nodig heb ga ik dat proberen.