Specificaties 8,9" (2048x1536), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart Review

Foxy66 4 november 2014, laatste update op 7 november 2014, 2.330 views

HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart

Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Efficiënte afwerking, mat zwarte achterkant is het zelfde als bij de Nexus 7. De Nexus 9 was gelijk mijn eerste contact met Android 5.0 en die bevalt ook prima. De animaties zijn vlot en zijn meer een ondersteunende factor in de overgang van je laatste opdracht.

Pluspunten

• Zeer mooi scherm
  • Super geluid, speakers aan de voorkant
  • Snel
  • Stock Android, geen skin/bloatware
  • Altijd eerste met nieuwe updates voor Android

Minpunten

• Gekke beeldverhouding
  • Toch nog grote randen om het scherm
  • Geen SD kaart slot
  • Word snel warm

Eigenlijk kan je bij het beoordelen van deze tablet niet op het feit heen dat het ook de introductie van Android versie 5 is. Dus deze review word in twee delen gedaan. Eerst de hardware van het apparaat, daarna het besturingssysteem

De Hardware:
Ten eerste moet ik zeggen dat ik van een Nexus 7 kom, en design van de Nexus 9 is niet veel anders. Behalve een dun metaal randje. De achterkant is van mat zwart plastic. En veel mensen vinden dat goedkoop overkomen. Ik eigenlijk niet. Sterker nog, als je er heel nuchter naar kijkt vind ik het veel beter dan brushed metal/aluminium finish. Er komen niet snel krasjes op, en het zorgt er voor dat het apparaat niet zo snel uit je hand glijdt. Ik bedoel, als je over drie maanden de tablet op de bank pakt terwijl je TV zit te kijken, om even iets op imdb op te zoeken, dan boeit het toch helemaal niet of je tablet nou aluminium is of niet. Je wil gewoon dat IMDB snel opstart.

De aansluiting voor de hoofdtelefoon zit aan de bovenkant, de power en volume knop zitten aan de rechter zijkant.

Een punt wat ik echt super vind, zijn de front speakers. Ze richten zicht altijd naar de gebruiker, en daardoor is muziek luisteren en gamen gewoon leuker.

Camera is een 8MP, nothing schocking.

De software:
Android 5.0 lollipop. De eerste indruk is flitsend en vloeiend. De animaties lopen snel en de animaties hebben meer betekenis. Als je op de home knop drukt, dan explodeert en transformeert deze in het menu met je applicaties.

Tijdens het in gebruik nemen vroeg Android, van welk vorige device ik de settings wilde overnemen. Dit proces ging helemaal vlekkeloos. Hierdoor werden automatisch alle instellingen en WIFI access point gegevens over genomen.

Een ander groot voordeel van Android is de mogelijkheid van gebruikers profielen op de tablet. Hierdoor kan mijn vriendin gewoon gebruik maken van dezelfde tablet, zonder dat ze elke keer dingen moet instellen.

Voor mijn de opvallende leuke nieuwe dingen aan Android 5:
-Nieuw keyboard
-Andere ‘task manager’, lijkt een beetje op windows 7 aero.
-Twee keer tikken op het scherm om de tablet uit slaapstand te halen. Was ik aan gewent bij de OnePlus en nu dus in stock Android.
-Bij het laden geeft Android aan hoe lang het duurt voordat de batterij vol is.
-De quick settings zijn echter super handig geworden
-Je kan zoeken in je instellingen menu, erg handig!

Ik moet wel zeggen dat sommige applicaties en spellen niet starten/crashen. Bijvoorbeeld GTA Vice City. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat Android 5.0 zo nieuw is, en dat hier patches voor komen.

Benchmarks:
Antutu: 57247
3DMark unlimited: 27160
Zie screenshots.

Bedankt aan http://www.smspassword.com voor het bechikbaar stellen van de Nexus 9.

Heb jij ook een HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart?

Was met 4.4.4 ook toen die net uitkwam kwestie van even wachten tot alles ondersteund word ;)
?????
Van welke Nexus 7 kwam je af? De 1e gen 2012 of 2e gen 2013?

Ik zit hier nog met een 2012 Nexus 7 (32GB) en ben op zoek naar een vervanger ervoor met een groter scherm.. Nexus 9 komt dan automatisch in beeld, maar denk ook nog na over een iPad Air 2..
2e gen/2013, ik had er een gewonnen bij een kitkat :D

Ik kan zelf helaas niet mee praten over de IPad Air, d'r zijn genoeg reviews die ze ook naast elkaar leggen; http://www.wired.com/2014/11/nexus-9-tablet/

Denk alleen wel dat je meer tijd bezig ben met overgaan, als je van het Android kamp overstapt naar Apple kamp.

Overgaan van mijn Nexus 7 naar de 9 was echt super simpel. Zelfs al mijn wifi accounts waren netjes overgezet. Ik kwam op mijn werk aan, en dacht, shit, moet ik de wifi weer instellen. Maar tot mijn grote verbazing had hij alles overgenomen van mijn Nexus 7.
Dat is wel handig idd, neemt ie ook al je e-mail en andere documenten etc over?
Emails en documenten staan in de 'cloud' voor mij, dus ja.

Ik denk niet dat hij alle bestanden van je SD kaart overzet.

Ik denk ook dat het afhankelijk is, of je je instellingen door google laat backuppen.
Ik heb nu een Nexus 7 2013, overstappen naar Nexus 9 of niet?
Ik kan jou situatie niet inschatten op basis van één regel tekst. Ik kan niet in je portemonnee kijken. Een review is toch altijd nog grote deels een mening.
Geld maakt niet zoveel uit. Ik gebruik mn tablet vooral voor YouTube, Netflix, popcorn time en internetten. Ook game ik er af en toe op. Ik wil denk ik wel een wat grotere tablet, maar moet wel makkelijk mee te nemen zijn.
Kijk naar de Samsung galaxy tab s (8.4-10.1) heeeel mooi scherm, mooi licht en dun. En die heeft een 16:9 scherm in plaats van een 4:3 (beter voor films).