HP Envy 15-k048nd Review

stinkydinosaurNewbie 20 oktober 2014, laatste update op 20 oktober 2014, 684 views

HP Envy 15-k048nd

Deze laptop is een beetje te vergelijken met een macbook pro maar dan stukken goedkoper.. *16 gig werk geheugen *ssd geheugen *nivida GTX 850 M (battlefield 3 op Ultra instellingen) *opstarten binnen 5 seconden * touchsreen ideaal met popcorn en chrome-cast ! Ik zeg een aanrader!!!

Pluspunten

• Videokaart
  • SSD
  • Touchscreen
  • Snel
  • Full HD scherm
  • beats audio
  • 16 gig Werk geheugen
  • verlicht toestenbord

Minpunten

• Verplicht aanmelden met microsoft account + w8w
  • accu duur (gem 4 a 5 uur)

Ik heb deze laptop nu een week. en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

ik gebruik deze laptop als multimedia oa lekker gamen en dagelijkse sleur :-)
de voorganger met 1T HDD heb ik maar overgeslagen en heb de ssd versie gekozen, (kost iets meer maar de meerwaarde is het zeker waard)

de touchscreen is zeker een pluspunt,
windows 8.1 werkt er zeer goed mee, (zonder touchsreen zou ik er niet mee kunnen werken)

echter is het nog wel eventjes wennen in windows 8.1 waar alles te vinden is en hoe het werkt ,maar de zoekoptie in het systeem zorgt ervoor dat je het zeer snel vinden kan..

laptop wordt wel lekker warm tijdens het gamen (Ultra instellingen battlefield 3 via wifi verbinding) maar de fan houd hem goed onder controle, niet hinderlijk lawaai makend maar gewoon een zachte zoem, de warmte blaast hij goed weg via de ventilatie roosters..

de min punten zijn bekend. (zie min punten)
echter merk ik wel heel af en toe lijkt het er op dat de laptop eventjes moet na denken en lijkt soms vast te lopen maar ja wel apparaat doet dit niet ,, (bij mijn ipad mini 3 en iphone 5 gebeurt het ook.) programma afsluiten en weer opnieuw opstarten en ik kan weer veder.. (kan ook aan programma liggen hoor )

de klacht dat deze laptop te zwaar is valt te overzien je hebt immers ook echt een machine in handen en geen tablet.
En hoe dunner de laptop hoe lastiger het is om hem weer te repareren indien deze defect is, gezien bijna alles vast gelijmd is..

Heb jij ook een HP Envy 15-k048nd?

This made my day "laptop is zeer stil. in normaal gebruik. (beetje internetten , Fappen :P en Films kijken via popcorn)"

Waarom voor deze laptop gekozen en niet bijvoorbeeld voor de Asus K of N serie?
ik zocht een i7 laptop met touchsreen, ssd , een GTX Videokaart., en met veel ram geheugen

plus ik kon deze laptop tegen een redelijke prijs (625 euro) nieuw + garantie kopen..
Vraagje, zit er geen gtx 850m in plaats van de genoemde 840m ? Kan je dit evt controleren met gpu z?
Sorry er zit idd een GTX 850M in ipv 840M ik ga het ff aanpassen :-) thnx voor het melden :-)

[Reactie gewijzigd door stinkydinosaur op 20 oktober 2014 12:38]