Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite B2280HS Zwart Review

NathanIDNewbie 16 oktober 2014, 685 views

Iiyama ProLite B2280HS Zwart

Ik bestelde deze monitor omdat de specs goed waren EN omdat er volgens de specs ook SPEAKERS in zouden zitten. Nou, dat is dus de grootste leugen sinds Bonnie StClair zei dat ze niet meer dronk. Überhaupt beweren dat er geluid uit deze monitor kan komen is een vette leugen.

Pluspunten

• Hij doet het
  • Als het geluid uit staat is het een prima monitor
  • Je kan het geluid uitzetten

Minpunten

• De 2 speakers zijn 1 WATT. Wat? ja ÉÉN WATT.
  • Het geluid dat deze monitor produceert doet je wensen dat je dood was.
  • Had ik al gezegd dat de speakers SLECHTS ÉÉN WATT zijn?

De teleurstelling die ik voelde toen ik voor het eerst 'geluid' hoorde uit de erbarmelijke speakers van deze monitor valt het best te vergelijken met het kotsmisselijk worden van 5 dagen oude nasi. Man man man, dat dit gedrocht ooit de R&D afdeling van IIyama heeft mogen verlaten is één van de grootste vergissingen van de 21e eeuw. Degene die verantwoordelijk is voor de goedkeuring van deze speakers en de performance er van zouden ze de straat op moeten sleuren en voor het oog van de samenleving moeten afslachten als een straathond. Wat was deze persoon denkende? 'Als we er ÉÉN WATT speakers in doen kunnen we lekker zeggen dat er speakers in zitten en kunnen we meer geld vragen terwijl de speakers ECHT TOTAAL WAARDELOOS ZIJN??!!... ik moet echt stoppen met deze review, ik wordt fysiek onwel van de woede die op dit moment door me stroomt. IIyama, GO F**K YOURSELF.

Heb jij ook een Iiyama ProLite B2280HS Zwart?

Beste Merethil. Bedankt voor je ongevraagde 'schrijf een review' les. Erg leerzaam. Super bedankt ook voor je opbouwende kritiek. Als jij het geluid uit deze monitor zou jij ook zo boos zijn. Ik wil mijn boosheid overbrengen en tegelijkertijd mensen waarschuwen. En als je dat niet trekt, moet je het internet niet op gaan. Want op het internet zijn overal boze mensen. Ik ben net zo goed een deel van de community als jij. Iedereen drukt zich anders uit. Met andere woorden; lik mijn reet. Dank u.
Ik denk dat niet iedereen er zo blij mee is, nathan.
Vertel mij HOE ik met mijn tekstje mensen 'niet blij' kan maken. het interesseert me helemaal geen ene MOER wat mensen van mijn tekstje vinden. ik heb een monitor besteld met speakers en daar blijkt het geluid uit te komen vergelijkbaar met de scheet van een muis. Daar wil ik iedereen voor waarschuwen en dat kan niet door te zeggen 'dat het geluid ietwat tegenvalt' want het is 1000x erger dan dat.

Merry, mensen zoals jij zijn de ZIEKTE die het internet vernietigen.

Nou blij?
Enorm, maar ik had het over dit stukje: Ik ben net zo goed een deel van de community als jij.
Er is iemand die notabene een jaar voor jouw review een review heeft geschreven:
productreview: Iiyama ProLite B2280HS Zwart review door mybrain

Daar wordt uitgelegd dat de speakers echt niet goed zijn, waarom zou je dan specifiek voor deze monitor kiezen?
Sowieso zijn de speaker in een monitor vaak ontiegelijk slecht, er is nauwelijks tot geen ruimte voor een fatsoenlijke speaker, laat staan dat het geluid makkelijk jouw kant op komt (meestal zitten de speakergrilles aan de achterkant, bij deze denk ik ook?)

Als je "goede" (lees: Minder slechte) speakers wilt, moet je een televisie nemen die je aan kan sluiten op je pc. Veel van dat soort kleinere tv's hebben nog wat extra ruimte om in ieder geval enigsinds acceptabel geluid te kunnen produceren.

Je zou er trouwens goed aan doen om enigsinds getemperd taalgebruik aan te leren, dit is natuurlijk niet hoe je een review neerzet. Als je zo ongelofelijk teleurgesteld bent in de speakers of de monitor, neem dat dan op met de fabrikant. Als je gaat schelden in een review op een site die verder niets te maken heeft met de monitor, noch je heeft opgedrongen/aangeraden de monitor aan te schaffen ben je niet opbouwend bezig, laat staan een positieve versterking van de mensen die deze site vaak gebruiken of actief deelnemen aan het toevoegen aan de community.

[Reactie gewijzigd door Merethil op 16 oktober 2014 16:22]

Dit is écht de meest idiote review ooit.
Jij komt aan een eindoordeel van 1 ster door slechte speakers?
Je kan nog 20schermen kopen, zéér weinig schermen hebben degelijk geluid in het scherm.
En dan al zeker niet in deze prijsklasse.

Hoe kom je aan de rest van je sterren?
Heb jij het scherm überhaupt getest?
Stevige voet en bouwkwaliteit is net een pré van dit scherm trouwens.

Deze review haalt het niveau van een 10jarige nog niet.
Hopelijk gaat het weer een beetje met je? wat een frustratie.
Ja, na een fles Johnny Walker ging het wel weer.
Jij bent goed man. mooie tegen reacties trouwens (hieronder) _/-\o_
Nou ik wordt dus mooi gemind. Helaas. Check de reactie van die Merry B. Hilarisch & dieptreurig tegelijkertijd.
Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar man, man, man (om maar in de sfeer te blijven), ik heb flink gelachen om deze review. Geweldig!

Dus je was niet zo te spreken over de luidsprekers? :+
Als ik op de website fabrikant klik en ik kijk naar kenmerken zie ik staan:
Luidsprekers 2 x 1 W (Stereo)

Maarre, wat had je zelf dan verwacht ?
Dat je geluid van concert speakers ter grootte van enkele meters uit zo'n kleine speaker van 1 cm zou krijgen ?
Of dat je een thuisbioscoop soundbar met subwoofer geluidskwaliteit zou krijgen ?
Koop eens een echte speakerset